­
24 feb, 2017

Het belangrijkste (PR) nieuws van deze week: kamergotchi’s, RTL in problemen en Google’s influencerplatform

Door |24 februari 2017|Must Knows of the week, Opinie|0 Comments

Bijna weekend, daarom blikken we snel even terug op het (PR) nieuws van afgelopen week. Het gaat echt uitstekend met Lubach, zo getuige weer een succesvolle stunt, maar RTL heeft juist last van zwaar weer. En de GVR Google richt zich nu ook op influencers. Kamergotchi Ik weet nog goed dat ik een tamagotchi kreeg. Een [...]

23 feb, 2017

Nieuwe vacatures bij Coopr in Rotterdam en Antwerpen

Door |23 februari 2017|Coopr Nieuws|0 Comments

Voor mensen die het tof zouden vinden om te werken bij het pr-bureau van merken als Albert Heijn, ANWB, Coca-Cola, Coolblue, JBL Netflix, Uber en Zalando hebben we goed nieuws! We zijn op zoek naar versterking op verschillende niveaus. We zijn nog altijd op zoek naar een Team Leader/ Senior Consultant, bij voorkeur met ervaring in [...]

23 feb, 2017

Aangenaam, ik ben het nieuwste gezicht bij Coopr: Annouk van Ommen

Door |23 februari 2017|Interviews|0 Comments

Letterlijk van de een op de andere dag kreeg ik te horen dat ik het Coopr team mocht komen versterken. Op woensdag 21 december ontving ik de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek de dag erna. Diezelfde donderdagmiddag werd ik gebeld met het goede nieuws dat ik mij vanaf 1 februari bij het Coopr team mocht voegen. [...]

20 feb, 2017

Pixar biedt gratis cursus over storytelling

Door |20 februari 2017|Opinie|0 Comments

Ja, je leest het goed. Pixar, de animatiestudio bekend van o.a. Toy Story en Finding Nemo biedt een nieuwe reeks Engelstalige videolessen over storytelling aan. Dit doen ze onder de noemer Pixar in a box: een samenwerking tussen Disney’s Pixar en de online educator Khan Academy. In het 3e seizoen laat de animatiegrootmacht zien hoe [...]

17 feb, 2017

Het belangrijkste (PR) nieuws van deze week: Valentijn, verkiezingsdebat en avondprogramma’s

Door |17 februari 2017|Must Knows of the week|0 Comments

Het is weer vrijdag en dat betekent dat het bijna weekend is. Maar ook dat we even terugblikken op de afgelopen week. Uiteraard was het dinsdag Valentijnsdag. Diezelfde dag trok Eva Jinek een record aan kijkers van haar avondshow (en ging ze concurrent Humberto ver voorbij). Tot slot hebben we het nog even over de [...]

16 feb, 2017

Andermans content: Wat mag niet en vooral – hoe dan wél?

Door |16 februari 2017|Digital|0 Comments

Het blijft lastig: auteursrecht op beelden. Er zijn zo ontzettend veel afbeeldingen te vinden op internet en social media dat de grenzen een beetje vaag lijken. Toch zijn ze er wel degelijk! Wat mag je wel met andermans foto’s en wat mag niet?   Foto’s van een winactie via Instagram gebruiken voor je campagne Stel: [...]

15 feb, 2017

PR Klaagmuur: Tibor Dekker van VPRO Gids & VPRO Cinema

Door |15 februari 2017|Interviews, PR Klaagmuur|0 Comments

Lekker klagen op woensdag, ik kan het iedereen aanraden! Iedere week vragen wij daarom een blogger, journalist of influencer om hun ervaringen met PR te delen. Deze keer een Klaagmuur vanuit een iets ander perspectief. Tibor Dekker is namelijk werkzaam als eindredacteur voor VPRO Gids en de website VPRO Cinema, waar dagelijkse artikelen, recensies en [...]

14 feb, 2017

De inspirator: Beyoncé

Door |14 februari 2017|Opinie|0 Comments

Yes, een nieuwe top of flop in de media. En er is weer genoeg gebeurd om even bij stil te staan. Geluksvogel dat ik ben, mag ik dan het onderwerp kiezen dat mij het meest interesseert en dat is toch wel Beyoncé, de kunstenares. Mocht het je ontgaan zijn, even een kleine recap: Beyoncé was [...]

13 feb, 2017

Het meest onderschatte onderdeel van het communicatievak: nadenken

Door |13 februari 2017|Opinie|0 Comments

Wat vind jij de beste campagne aller tijden? En waarom vind je juist deze campagne zo briljant? Komt dat door de briljante executie? Door het lumineuze idee? Of is het toch iets anders? Bijvoorbeeld hét inzicht wat zo ontzettend goed bij de campagne paste. Zo eenvoudig en helder dat je het zo had kúnnen en [...]

10 feb, 2017

Het meest opvallende (PR)nieuws van deze week: Super Bowl, stemmen en #geslacht

Door |10 februari 2017|Opinie|0 Comments

Vandaag praat ik je weer bij over het meest opvallende (PR)nieuws van deze week. We trappen af met afgelopen zondag: de welbekende Super Bowl-commercials zijn weer getoond. Dé manier om als merk indruk te maken op een enorm publiek. Maandag trapte Tim Hofman af met een initiatief om jongeren naar de stembus te sturen, dat [...]