­
19 jul, 2017

Coopr Model: Insights – Hoe kom je tot dat ene essentiële inzicht?

Door |19 juli 2017|PR|1 Comment

De rode draad in al ons werk is het Coopr Model: een model dat ons inspiratie en houvast biedt om geïntegreerde plannen te maken. Het zorgt ervoor dat ons werk ook resultaten oplevert en laat zien dat pr veel meer kan zijn dan alleen het onderhouden van mediarelaties. In deze blogserie nemen we je mee [...]

14 jul, 2017

A trip you’ll never forget: mijn learnings uit een stage bij Coopr

Door |14 juli 2017|Coopr Nieuws|0 Comments

De afgelopen vier maanden hebben we kennis gemaakt met onze eerste stagiaire ooit: Demi. En man, wat hebben we daar geluk mee gehad! Demi en Coopr bleek een goede match en we hebben aan beide kanten enorm veel van elkaar geleerd. Voor nieuwe stagiaires wordt het ongetwijfeld moeilijk dit te evenaren, maar natuurlijk gaat Demi [...]

11 jul, 2017

Coopr Model: Target Audience – Ken je spelers, niet slechts het spel

Door |11 juli 2017|PR|0 Comments

We kennen hem allemaal: het communicatiemodel dat uitgaat van een zender die een boodschap via een bepaald medium verstuurt naar een ontvanger. Het moge duidelijk zijn dat wij als pr-professionals als zender van de boodschap een cruciale rol spelen in het proces dat communicatie heet. Minstens even belangrijk is de ontvanger met wie wij communiceren: [...]

05 jul, 2017

Coopr Model: Objectives – Daar waar het begint!

Door |5 juli 2017|PR|0 Comments

De rode draad in al ons werk is het Coopr Model: een model dat ons inspiratie en houvast biedt om geïntegreerde plannen te maken. Het zorgt ervoor dat ons werk ook resultaten oplevert en laat zien dat pr veel meer kan zijn dan alleen het onderhouden van mediarelaties. In deze blogserie nemen we je mee [...]

29 jun, 2017

Een concepttest vertelt je of je content aanslaat bij de doelgroep

Door |29 juni 2017|Opinie|0 Comments

Het productieproces van content bestaat uit een aantal vaste stappen die al vele jaren ongewijzigd zijn. Van briefing via brainstorm naar idee en vervolgens naar concept, strategie etc. Toch komt er langzaam verandering in dit beproefde proces. Logisch! Trends volgen elkaar in een razend tempo op en dit beïnvloedt de interesses van de diverse doelgroepen. [...]

26 jun, 2017

Goede content heeft lak aan wetmatigheden

Door |26 juni 2017|Cases, Digital|0 Comments

Een YouTube video moet maximaal 2 minuten zijn, webteksten moeten kort zijn. Een printadvertentie moet vooral niet te veel tekst bevatten. Het zijn van die wetmatigheden waar reclame- communicatiemensen kennelijk nogal houvast aan willen ontlenen. Elke keer als ik content zie, hoor of lees dat echt goed is, denk ik: Dit begon niet bij een [...]

21 jun, 2017

Holacracy: een paar maanden onderweg

Door |21 juni 2017|Coopr Nieuws|0 Comments

In januari kondigden we aan dat we ons bedrijf gaan besturen via het systeem "Holacracy". Inmiddels zijn we iets over de helft van het eerste implementatietraject. We zijn met iets minder dan de helft van de organisatie begonnen. Ik kan zelf heel erg gaan beschrijven hoe fantastisch het is of kan worden, of praten over [...]

13 jun, 2017

Content is King, Queen, Prince en Princess!

Door |13 juni 2017|Opinie|0 Comments

Bill Gates heeft veel voorspellingen gedaan in de loop der jaren. Een groot deel daarvan is nooit uitgekomen. Dat kunnen we niet zeggen van zijn alom bekende uitspraak “content is King” uit 1996. Vandaag de dag is content niet alleen King, maar ook Queen, Prins en Princess! Waarmee ik wil zeggen dat content, in alle [...]

09 jun, 2017

Content en distributie: waar begin je?

Door |9 juni 2017|Opinie|0 Comments

Een van de mooiste onderdelen van het ons vak vind ik het vertellen van verhalen, op wat voor manier dan ook. Nog mooier is het feit dat we dat steeds weer op een andere en nieuwe manier kunnen doen: we bellen de krant nog steeds, maar zoeken ook steeds vaker naar andere oplossingen. Een groot onderdeel daarvan [...]

07 jun, 2017

Reclame als betaalmiddel om video’s te kijken

Door |7 juni 2017|Digital, Opinie|0 Comments

We weten allemaal dat we een berg videomateriaal wegwerken terwijl we aan het scrollen zijn door onze nog steeds meest favoriete social media timeline. En zo hebben de meesten van ons een guilty pleasure;van baby-, dieren- tot bakvideo’s. Mijn guilty pleasures zijn bak- en kookvideo's op Facebook. Tot voor kort keek ik dit heerlijk zonder [...]