Project Description

Albert Heijn: Dino’s komen tot leven

Voor het eerst komt er een T-Rex naar Nederland! Albert Heijn bouwt de spanning alvast op met de ‘’Terug naar de dino’s’-spaaractie. We gaan niet meer ‘gewoon’ dierenplaatjes sparen. Nee, de Albert Heijn brengt met hun laatste spaaractie, in samenwerking met bioloog Freek Vonk, de dino’s tot leven. Via een speciale app worden 20 dino’s tot leven gewekt met zowel Virtual Reality (VR) als Augmented Reality (AR). Een innoverende spaaractie die niet alleen leuk is, maar ook leerzaam.

Doelstelling

Als er iets is wat de Albert Heijn goed kan, dan is het populaire spaaracties opzetten. En met de dino spaaractie gaan ze weer een stapje verder. Door de populaire VR en AR technologie te integreren in de ‘Terug naar de Dino’s’-spaaractie tillen ze sparen in Nederland weer naar een hoger niveau.

Aan ons de taak om de aankondiging van deze vernieuwende spaaractie in stijl aan te pakken: net zo groots als de dino’s. Een mooie uitdaging waar de Coopr Studio zich kon uitleven.

Aanpak

De komst van de T-Rex naar Naturalis in Leiden dit najaar was een dankbare haakje voor een grootse teaser voor de ‘Terug naar de Dino’s’-spaaractie. Om de Leidenaren wakker te schudden ontwierp de Coopr Studio een bijna levensgrote 3D-raamsticker (5 x 15 meter) van de T-Rex die ‘s nachts een ravage had aangericht bij een Albert Heijn in Leiden. Deze is ‘s nachts aangebracht en zorgde de volgende ochtend voor heel wat speculatie.

Twee dagen later volgde de officiële aankondiging van de spaaractie in diezelfde Albert Heijn waarbij uitgenodigde pers samen met een groep basisscholieren kennis maakte met de nieuwste interactieve spaaractie. Met behulp van een speurtocht gingen ze in de supermarkt op zoek naar zes AR-dino’s. De aankleding van het event (o.a. banners en vloerstickers) en de speurtocht zijn in-house ontworpen.

Om een zo groot mogelijk bereik te generen is er op de dag van de aankondiging naast het persbericht ook nog een fysieke mailing gestuurd naar de media. Zij ontvingen een houten kist met daarin een levensgroot dino ei, gevuld met o.a. de VR-bril, spaarkaartjes en het boek van de spaaractie.

Resultaat

Voor, tijdens en na de de PR-activiteiten zijn er bijna 120 items verschenen rondom de ‘Terug naar de dino’s’-spaaractie, variërend van print en online artikelen tot social posts. Over de actie zelf, het vernieuwende karakter van de gebruikte technologie, en verdiepingen over de spaaractie.

Fast Facts

Branche
Retail

Opdrachtgever
Albert Heijn

Coopr dienstverlening
Consumer PR, Digital PR