Project Description

JBL: #cutthecord

Het blijft één van de grootste mysteries: de kabels van je hoofdtelefoon die werkelijk altijd in de knoop zitten. En als je echt pech hebt zitten ze zo in de knoop dat de kabel is gebroken, resultaat: Geen muziek :(. Maar dat is echt niet het enige: blijven haken met de kabel achter, een deurklink, of je kopje koffie omver trekken omdat je kabel erachter blijft hangen. Aaaaargh!! Tijd om die kabels door te knippen!

Doelstelling

Op geluidskwaliteit hoeft niet meer ingeleverd te worden als je kiest voor een draadloze hoofdtelefoon. En zo’n kabel is eigenlijk heel irritant. Dit wilde we graag onder de aandacht brengen bij de influencers door de introductie van de nieuwe JBL Everest lijn. En een draadloze hoofdtelefoon an sich is niet nieuw, een creatieve eyecatcher hieromtrent wel!

Aanpak

Hoe maken we bekabelde apparaten draadloos? Dit is maar één manier mogelijk: doorknippen die kabel! Dit is het uitgangspunt voor de persmailing met de nieuwe hoofdtelefoons van JBL. Om de boodschap lading te geven bedenken, ontwerpen en produceren we een extra verpakking voor de hoofdtelefoons waarbij letterlijk de kabel doorgeknipt moest worden om hem te kunnen openen: #cutthecord. De verpakking viel zo in de smaak dat HARMAN (moederbedrijf JBL) de persmailing ook inzette in de UK, de Nordics en Frankrijk.

Resultaat

De verrassende manier waarop journalisten en influencers kennis maakten met het nieuwe product zorgde voor veel positieve reacties. En werd er ook meer aandacht besteed aan de verpakking en het verhaal achter het draadloze aspect van het product, in plaats van de technische aspecten. Dit resulteerde in veel leuke blogposts, artikelen en social posts.

Fast Facts

Branche
Retail

Opdrachtgever
JBL

Coopr dienstverlening
Consumer PR, Digital PR