Project Description

Warsteiner: 500 jaar Reinheitsgebot

In 1516 zag in het Duitse Beieren de oudste en eerste warenwet ter wereld het levenlicht: het Reinheitsgebot. Deze wet schrijft voor dat bier alléén gebrouwen mag worden met drie ingrediënten: gemout graan, water en hop. Niks meer, niks minder. Dit jaar bestaat het Reinheitsgebot 500 jaar. Voor Warsteiner, de Duitste familiebrouwerij die nog altijd zijn pils brouwt volgens het Reinheitsgebot, een goede reden voor een feestje.

Doelstelling

De 500-jarige verjaardag van het Reinheitsgebot laat Warsteiner niet stilletjes aan zich voorbij gaan. Dit jaar kregen de bekende Tulpglazen een make-over met een speciale uitgave van vier verschillende collectors-item glazen in het thema van het Reinheitsgebot, ontworpen door Andreas Preiss. Daarnaast  presenteerde de Duitse familiebrouwerij een een gelimiteerde speciaalbier: Braumeister. Naar recept van Warsteiners eerste gecertificeerde brouwmeester, Fritz Peters. Aan ons om deze Duitse mijlpaal niet stilletjes voorbij te laten gaan.

Aanpak

Een donderdagmiddagborrel met een hapje en een drankje op een mooie locatie: het recept om het 500-jarig bestaan van het Reinheitsgebot te vieren met Warsteiner. En dan niet zomaar een hapje en een drankje.

Michiel Deenik, chef-kok van The Roast Room in Amsterdam, ontwikkelde vier gerechtjes op basis van vier Warsteiner bieren: Warsteiner Premium Pils, Warsteiner Double Hopped, Warsteiner Braumeister en Warsteiner Radler. In The Roast Room werd de pers uitgenodigd om de gerechtjes en de biertjes te komen proeven en kregen ze van biersommerlier Thomas Wijns meer te horen over het Reinheitsgebot, de wijze waarop Warsteiner nog altijd zijn pils produceert.

Resultaten

Meer dan veertig man hebben in The Roast Room genoten van al het lekkers wat Warsteiner te bieden heeft in combinatie met heerlijke gerechten. De outreach heeft in totaal meer dan 50 unieke artikelen en social posts opgeleverd met betrekking tot de nieuwe Art-Collection glazen en Warsteiner Braumeister.

Fast Facts

Branche
Retail

Opdrachtgever
Warsteiner

Coopr dienstverlening
Consumer PR, Digital PR