De must reads deze zomer

Blog
Opinie
Tamara Vlootman
06-07-2015
Nu de temperatuur stijgt en je steeds vaker een out-of-office krijgt met de mededeling dat er op het strand geen WiFi is - dus verwacht de aankomende weken geen reply - is het tijd om vaker achter je scherm vandaan te komen en even op te laden. Zelf ben ik gek op het lezen van een ouderwets papieren boek. Ideaal is het natuurlijk om luieren in de zon te combineren met het opdoen van verse inspiratie! Maar wat te lezen? Hierbij een paar suggesties:

Ekaterina Walter & Jessica Gioglio - The Power of Visual Storytelling: how to Use Visuals, Videos and Social Media to Market your Brand
Een, je raad het al, visueel aantrekkelijke boek over de kracht van visuele verhalen. Mooie quote: "Attention is the new commodity. Visual Storytelling is the new currency." We maken steeds meer video's en infographics, maar als je bedenkt dat je brein afbeeldingen en video's tot 60.000 keer sneller verwerkt dat tekst, maken we er nog lang niet genoeg. Je geld meer dan waard, volgens nylifestyleblog.

Robert Philips - Trust me. PR is dead.
Een kritische noot op ons vak. Die krijgen we vaker. Philips werkte 25 jaar lang in PR, op topniveau, toen hij aan dit boek begon. Hij nam ontslag als CEO EMEA van Edelman, omdat hij niet langer geloofde in wat hij deed. In zijn ogen is het PR-vak zoals wij het kennen 'dood'. Hij biedt een nieuw model aan, een waar rekening wordt gehouden met de verschoven macht van organisatie naar burger. Een model dat past bij de mondige burger die het zelf wel uitzoekt. Grappig dat hij wel van je vraagt hem zo op zijn woord in vertrouwen te nemen. Krijgt lovende reacties, onder andere van the Holmes Report.

Steven van Belleghem - When digital becomes human
Helaas weet ik niet meer precies wie dit uitsprak, maar het is me wel bijgebleven: "Big Data is like teenage sex. Every talks about it, everyone says their doing it, nobody is actually doing it." Veel bedrijven geven aan bezig te zijn met Big Data om de relatie met hun klant te optimaliseren, maar veel concrete voorbeelden zie of hoor niet echt. Als ik deze recensies lees, een goed boek om te kijken hoe je menselijkheid met techniek combineert in communicatie naar klanten.

Susan Weinschenk - 100 things every designer should know about People (Voices that Matter)
Uit het lijstje van CMSwire.com. Een praktisch boek met 100 simpele cases die uitleggen hoe mensen werken. Ben je geen volbloed designer? Als content marketeer toch op z'n minst wel een beetje. Het boek geeft antwoord op vragen als: wat is de limiet aan de sociale cirkel van een persoon? Hoeveel tekst is ideaal? Kun je fouten van mensen voorspellen? En wat beklijft het meest in ons geheugen?

Ga jij één van deze boeken lezen? Of heb je een andere op je nachtkastje liggen?

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief