Hyperlapse inzetten als merk?

Blog
Tips & Tricks
Shelly Delwel
23-09-2014
Heb jij Hyperlapse al gebruikt? Hyperlapse is een nieuwe app van Instagram, waarbij je gemakkelijk een time-lapse video kan maken. Oftewel, super snel video's kan laten afspelen. Zo kruipt een slak opeens heel snel over een blaadje. En ook een schildpad komt een stuk sneller vooruit.  De app is niet alleen te gebruiken voor persoonlijke video's. Hyperlapse is ook een tool die voor merken goed ingezet kan worden.

Hoe werkt het?
Het is heel simpel. Na het openen van de app kun je direct een video opnemen. Tijdens het filmen kun je de video scherpstellen. Na het opnemen van de video kun je de versnellingsfactor van 1 tot 12 toepassen. Zo zie je ook meteen hoe lang jouw video na de timelapse duurt. Tevreden met je video? Dan kun je hem via Facebook of Instagram delen met je vrienden. Uiteraard kun je hem ook alleen op jouw iPhone opslaan.

Hyperlapse inzetten voor jouw merk
Met tools zoals Vine (zie ook mijn eerder blog voor tips & tricks) is het handig om korte video's te maken met een max van 6 seconden. Hyperlapse heeft geen opname limiet en is dus op verschillende manieren in te zetten voor jouw merk. Vooral consumer goods hebben de potentie om hun product op deze ´fun´ manier in te zetten. Als je product of dienst  visueel aantrekkelijk is, kun je de tool op verschillende manieren gebruiken. Enkele ideeën om Hyperlapse in te zetten voor jouw merk op een rijtje:

? Video-uitnodiging voor de pers? Productintroducties? Reviewvideo's voor producten (ook voor journalisten - bijvoorbeeld een uitpakvideo)? Tips & tricks over producten? Onthulling van nieuwe verpakking van producten? Instructievideo's Fun video's? Overbrengen van een beleving

Ter inspiratie enkele voorbeelden van merken die Hyperlapse gebruiken:

Taco Bell

Taco Bell onthult de nieuwe verpakking van hun saus.

http://instagram.com/p/sc7FkFwhOy/?modal=true

Budweiser Light mee naar het park

http://instagram.com/p/sLcxqGhQ4e/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=video&modal=true

Teenvogue
In deze video geeft Teenvogue een sneak peek van hun nieuwe editie van het tijdschrift zonder te veel te onthullen.

http://instagram.com/p/sNmi_mtmL6/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=vide&modal=true

National Geographic wild life

National Geographic, heeft natuurlijk een naam op het gebied van fotografie en video, ook zij gebruiken Hyperlapse.De bizons steken hier wel heel snel over.

http://instagram.com/p/sLWKEIoVeu/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=video&modal=true

Disneyland

Deze video van een attractie in Disneyland is ook leuk en laat zien dat de app goed gebruikt kan worden om belevingen over te brengen.

http://instagram.com/p/sOA53-KM2N/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=video&modal=true

Footlocker

Uitpakken van nieuwe schoenen is altijd een feestje, maar dat gaat in deze video wat sneller. De aandachtsboog van de consument is immers maar kort .

http://instagram.com/p/sNMogDP9Lm/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=video&modal=true

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief