Deze week draaide helemaal om de verkiezingen. Maar de wereld stond daarnaast niet stil: de Beste Social Awards kondigde een nieuw zakelijk event aan en Hearst bracht een flexibel tijdschrift abonnement op de markt. Twee minuutjes lezen en je bent weer bij.

Rutte, de ervaren premier
Al na de exitpoll op woensdagavond werd duidelijk dat we ‘Rutte 3’ zouden krijgen. En wij zouden Coopr niet zijn als wij zijn zege niet éven van een communicatie oogpunt zouden bekijken. Wellicht is het je opgevallen dat Rutte één ding steeds heel sterk naar voren bracht: hij is de ervaren premier, dé man die die ons door de crisis heeft gesleept. Een duidelijke tactiek, en gewerkt heeft het zeker. In combinatie met de optimistische marketingcampagne was Rutte het portret van een goedlachse expert. Twee sterke ingrediënten voor het scheppen van vertrouwen onder de bevolking.

Zakelijke social awards
De Beste Social Awards zijn elk jaar weer een bron van vermaak en verwondering. Hoewel nu al heel tof: de Beste Social Awards start een event voor de zakelijke branche. Met als doel om beter te voorzien in de behoefte aan verdieping op het gebied van social media campagnes. Voor de creatieve breinen achter deze campagnes een mooie kans op wat extra erkenning. Vanaf maandag kun je nominaties inzenden. Heb jij er al één in gedachten?

Flexibel bladeren
Je sluit een tijdschrift abonnement af, maar na een paar maanden vergeet je het blad steeds vaker. Herkenbaar? Dan is er goed nieuws: uitgeverij Hearst, bekend van o.a. Cosmopolitan en ELLE, komt met een flexibel tijdschriftabonnement. Via MyMagazines.nl kun je je favoriete magazine kiezen, die na twee dagen op de mat valt. Tevens kun je elk moment wisselen van magazine of je abonnement pauzeren of opzeggen. Een slimme zet van Hearst om te voorzien in de toenemende behoefte aan flexibiliteit van de consument. Maar zouden ze hun klanten die jaar na jaar vergeten hun abonnement op te zeggen, toch niet gaan missen?