PR Boekentip 2: The New Rules of Marketing and PR

Blog
Opinie
Jody Koehler
06-10-2009


Inmiddels is dit boek er alweer een tijdje, maar de titel 'The New Rules of Marketing and PR' mag zeker niet ontbreken in deze PR boekenserie. De schrijver van dit boek is David Meerman Scott, een internationale 'thoughtleader' op het gebied van online marketing. Hij spreekt overal ter wereld en binnenkort ook in ons kikkerlandje. Op 15 oktober verzorgt hij een masterclass over online marketing. Voor de liefhebbers hier een linkje. In 'The New Rules of Marketing and PR' verdiept David de manier waarop het internet het communiceren heeft veranderd. Van consument tot consument en van organisatie tot consument.

Informatie en interactie
Het boek opent met een krachtig statement; 'The old rules of marketing and PR are ineffective in an online World'. Een prachtige samenvatting van dit boek. David laat zien hoe bedrijven anno 2009 gebruik kunnen maken van de verschillende social media. In plaats van klanten te bombarderen met advertenties die ze toch negeren, is het verstandiger te concentreren op de juiste boodschap voor de juiste personen op het juiste tijdstip. Consumenten willen informatie, interactie en keuzes - en het zou dom zijn als je dat niet biedt via weblogs, wiki's, podcasts of fora. 'The New Rules of Marketing and PR' vormt een prima social media-gids voor iedere PR professional, met onder andere een stappenplan voor het toepassen van de kracht van internet, het identificeren van je publiek, het creëren van aansprekende teksten, het communiceren naar de juiste doelgroep en het leiden van consumenten naar het koopproces. Vooral de voorbeelden en tips van David maken dit boek een 'must read'.

Over de auteur
David Meerman Scott is een marketing strateeg, seminar leider en veelgevraagd 'keynote speaker'. Na zijn internationale marketingcarrière in onder andere steden als New York en Tokyo heeft David zich toegelegd op het schrijven van boeken. Zijn nieuwste boek heet World Wide Rave. David is te volgen via zijn weblog Web Ink Now of via Twitter @dmscott.

Het boek 'The New Rules of Marketing and PR' is te bestellen via Bol.com of Amazon.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief