PR links week 10 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
11-03-2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 10 - 2011

The influencer & the give factor
Wanneer ben je een influencer? Wie bepaalt dat en over welke vaardigheden moet je dan beschikken? Deirdre Breakenridge benoemt dat een van de belangrijkste factoren die bepalen of jij voor iemand een influencer bent, is of jij beschikt over de "gun factor". Volgens Deirdre bestaan er 4 verschillende fases waarin je als influencer kan groeien. De hoogste fase waarin je kan komen is de 'the emphasize phase'.

Alle budgetten naar earned media?
Het verdelen van je communicatiebudget is elke keer weer een strijd tussen verschillende groepen. Marketing wint en PR krijgt het restje wat over is. Maar je kan het ook anders aanpakken. Je kan je budget ook verdelen onder bought media (advertenties, reclame spotjes), earned media (free publicity, redactioneel stuk over jou product) of owned media (je eigen blog, Facebook/Twitter account waar je een relatie opbouwt met je community).

Jennifer Aniston goes viral
"Kunnen jullie voor ons een viral maken?" Een vraag die online veel gesteld wordt maar die lastig te beantwoorden is. Want hoe zorg je ervoor dat je video zo leuk is dat mensen hem viraal met hun vrienden willen delen. Het merk Smartwater wist hier wel raad mee en ze plaatsten Jennifer Aniston voor de camera. En ja, deze video is een succes. Binnen twee dagen is de video al meer dan 6 miljoen keer bekeken.

Social Media is genadeloos tegenover HEMA
Deze week kreeg HEMA de volle laag van haar community. Via Facebook lieten mensen weten dat ze het niet eens waren met de beslissing om iemand te ontslaan om haar hoofddoek. Deze politieke discussie is één. De andere kant van het verhaal gaat over hoe HEMA met deze communicatie op Facebook omging. Jan Willem Alphenaar geeft een goede toelichting op de case en een aanrader zijn ook de verdere reacties op het artikel.

5 types of PR agencies to avoid
Je hebt overal de 'goede' en de 'slechte' mensen zitten. En ja, ook de PR wereld heeft mensen die je maar beter uit de weg kan gaan. Maar hoe herken je deze types? Waar moet je dan op letten? Als je PR adviseur altijd maar zegt dat je helemaal gelijk hebt en dat hij fout zat dan moet je oppassen. Want leer jij dan iets? Word daar je persbericht beter van?

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief