PR links week 18 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
07-05-2011

Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Lees verder voor de links van deze week...

PR Links week 18 - 2011

6 Alternatives to sending a press release
Je persbericht is klaar en je bekijkt nog een keer de medialijst van 120 journalisten. Ben je er zeker van dat al deze titels het interessant vinden? Ach wat maakt het uit, uitsturen dat persbericht! STOP! Zo werkt ons vak niet. Je moet weten waar een journalist over schrijft en of er iets van nieuws in jouw persbericht staat waar hij iets mee kan. In de de PR-Klaagmuurvragen wij de journalisten ook vaak of ze benaderd willen worden via social media. En vaak is het antwoord 'ja'. Zolang het relevant is. In dit bericht staan 6 manieren uitgewerkt waarop je de inhoud van het persbericht kan delen met de journalist.

Fishing a lot like PR
Heb je ooit het PR vak vergeleken met de visserssport? Vissers moeten soms een tijdje wachten voordat ze een vis aan de haak slaan. Ook PR professionals moeten soms even geduld hebben voordat een journalist toehapt op een persbericht. Soms moet de hengel dan nog een keer worden uitgegooid en het aas worden aangescherpt voordat het in de bek van de vis past. Zo is het toch ook met een persbericht? Lees verder voor meerdere vergelijkingen.

7 tips for managing a Facebook wall
Welke berichten zet je nou wel of niet op je Facebook Wall. Vooral als het je bedrijfspagina is dan staan daar andere dingen op dan je privé pagina. En als communicatie manager: op welke berichten reageer je wel en welke niet. Zo geven ze de tip dat je reageert op positieve/vrolijke berichten omdat deze ook weer op de wall van de fan worden geplaatst. In deze white paper Strategies for effective Facebook wall post kan je nog meer informatie achterhalen over hoe je de berichten op je wall kan optimaliseren.

Nederlanders online het meeste engagement
Wij Nederlanders waren in maart gemiddeld 34,4 uur online. In deze tijd bezochten we gemiddeld 3.515 pagina's per persoon en dat is 31 procent meer dan het gemiddelde in Europa. In het artikel zijn ook de grafieken zichtbaar met welke websites wij dan het meest bekijken. Niet heel gek maar Google staat daarbij op nummer een in Nederland. Toch mooi dat ons kleine kikkerlandje druk aan het engagen is.

Death of Bin Laden spreads rapidly through social media
Waar was jij toen je hoorde dat Bin Laden was vermoord? Een andere vraag is: via welk kanaal heb jij dit nieuws binnen gekregen. Was dit Twitter, Facebook of toch nu.nl? Gini Dietrich laat in haar blogpost zien hoe op Facebook verschillende fan pagina's ontstonden met 'Bin Laden is Dead' en hoe daar ook gretig op werd geliked. Zelfs spotify bleef niet achter want ook daar kon je de laatste updates van het nieuws krijgen.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >< >< >< >< >

< >< >

< >< >< >

< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief