Public Relations en SEO hebben elkaar hard nodig!

Blog
Opinie
Jos Govaart
22-10-2009
Google kondigde gisteren een nieuw product aan: Google Social Search.  Het product zal in beginsel onderdeel vormen van de Google Labs familie. Social Search is een eerste glimp van de totale verandering die search zal gaan doormaken. Een glimp die grote invloed heeft op de online reputaties van personen en merken. Daarom hebben PR en SEO elkaar meer dan ooit nodig in de nabije toekomst.

Hoe Google Social Search er exact gaat uitzien is nog niet bekend. Duidelijk wordt wel dat Google niet alleen relevante pagina's weergeeft als zoekresultaten maar dat het nog veel meer relaties tussen onderwerpen en personen zal weergeven. Hier komen Public Relations en SEO bij elkaar. Binnen Coopr en Bijl, partners in public relations, noemen we onszelf nogal eens "relatietherapeuten". We zijn als pr-adviseurs in staat om verschillende belangen te doorgronden en deze met elkaar te verbinden.

In een eerder blogpost haalde ik al het belang van kennis van SEO aan als vereiste pr-competentie anno 2009. Dat wordt in de nabije toekomst allleen nog maar belangrijker. SEO partijen zijn uitstekend in staat om dit technisch te optimaliseren. Mijn voorstel, laat SEO partijen of pr bureaus het pr 2.0 gebied niet exclusief claimen. Zoek elkaar op en werk samen!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief