Vergeet Octupus Paul en WKavia Lotje, Tripadvisor knows best

Blog
PR
Marlous Westra
08-07-2014
Net terug van een weekendje Brazil, moet ik natuurlijk nog even op zoek naar een fijne voetbalbalcase. Zoals altijd met grote sportevenementen willen heel veel merken meeliften op de hype en hele groepen mensen in beweging krijgen.

Oud succes
Sommige merken grijpen terug op oud succes, zoals Bavaria met de Holandress. Maar geboekte successen in het verleden zijn helaas geen garantie voor de toekomst, gezien de voorraad jurkjes die nog in de winkel liggen en het gebrek ervan op de tribunes. Heineken doet het wat dat betreft beter met de originele crossmediale #sambaselfie campagne.

Link om het linken
Bier en voetbal (kijken) gaan natuurlijk goed samen. Maar welke kant ga je op als jouw merk geen duidelijke link met voetbal heeft? Hoe zorg je ervoor dat je dicht bij jezelf en toch relevant blijft? Dat je wegblijft van het tenenkrommende linken om het linken?

Hotel Cup
Een leuke kleine maar relevante actie vind ik die van Tripadvisor met hun Hotel Cup. Het is geen grote activatiecampagne maar gewoon leuke en goed gevonden content. Zij haken in op de sterke behoefte van mensen om de uitslagen te voorspellen. Denk aan pooltjes, octopus Paul en wkavia Lotje..

Kennis van de groep
Tripadvisor schakelt echter de wijsheid van hun gebruikers in bij het voorspellen van de wedstrijduitslagen. Door het analyseren van de reviews van de hotels waar de betreffende teams in verblijven, maken de gebruikers van Tripadvisor zelf een inschatting van hoe ontspannen en uitgerust de spelers aan de wedstrijd beginnen én dus van de logische winnaar.

Een actie met een knipoog. Vooral door alle gebruikelijke gekheid van dieren die ingezet worden als wk-medium nodigt het uit om de content te delen. Check de campagnesite hier zelf. https://www.youtube.com/watch?v=NN9vW0Y8sqM

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief