Niet zomaar een PR-bureau!

Coopr is op 1 september 2009 opgericht door Jody Koehler en Jos Govaart. Simpelweg vanuit de ambitie om ‘een verdomd goed PR-bureau in Nederland neer te zetten’. In de afgelopen jaren heeft het bureau zich razendsnel ontwikkeld en inmiddels bedient een team van 24 professionals meer dan 40 klanten in de Benelux. Op 1 januari 2017 is ons kantoor in Antwerpen geopend, waarmee we nu een volledig Benelux pr-bureau zijn!

01_CooprOp het kantoor in Rotterdam heerst een informele en open cultuur. Er is voor de medewerkers veel vrijheid, ruimte voor ondernemerschap en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Dit gaat hand in hand met een bijna familiaire sfeer: samen lunchen aan de picknicktafels, blote voetjes in de zomer, taart van een jarige én niet te vergeten: elke 2 weken een stoelmassage.

Na de enorme groei in 2015 (van 10 naar 21 medewerkers) voelt Coopr momenteel als ‘een moderne stad in opbouw’. De contouren van de skyline zijn duidelijk, de visie staat en de belofte is prachtig. Maar, de realiteit van vandaag is ook dat er iets in de steigers staat. Kortom, Coopr een PR bureau dat continue in ontwikkeling is.

Vanaf dag één wil Coopr grenzen verleggen, van zichzelf én van het PR vak. Daarom staan 4 begrippen al sinds de oprichting centraal in de organisatie: passie, professionaliteit, lef en fun. Zij vormen het grensverleggend DNA van het bureau.
03_Coopr-PassieWij voelen ons de grootste fans van PR. Als eeuwig student volgen wij dagelijks het internationale nieuws en digitale trends en testen we moderne tools. Via boeken, vakbladen, podcasts en evenementen, zowel in Amsterdam als in New York. Het delen van deze vakliefde doen wij met evenveel plezier. Via ons blog, evenementen als ‘An evening with..’ of het initiatief Coopr Academy dat in samenwerking met de Erasmus Universiteit is opgezet. Deze onbegrensde passie vormt het fundament in het DNA van Coopr.

03_Coopr-Professionaliteit
Er is een reden waarom wij werken voor klanten als Albert Heijn, Heinz, JBL, LinkedIn, Netflix, Rabobank, Siemens, Uber en Zalando. Ons team bestaat uit pure professionals, die weten wat klanten van een modern bureau kunnen én moeten vragen. Van diepgaande analyses en strategisch advies tot tactische creativiteit en contentproductie. Coopr doet veel voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, onder andere inspiratiesessies, groepstrainingen, FUN-dagen en individuele potjes.

03_Coopr-Lef
Grenzen verleggen vraagt om lef. Om een mentaliteit van denken, dromen én doen. Nieuwe initiatieven durven te lanceren of producten te ontwikkelen. Maar ook om te zeggen wat je denkt en te doen wat je zegt. Vraagt iemand ‘Spring!’, dan vragen wij ‘Waarom?’, niet ‘Hoe hoog?’. Noem het gerust de Rotterdamse no-nonsense.

03_Coopr-Fun
Het FUN-team is door Jody en Jos in het leven geroepen om de gezamenlijke ontspanning buiten onze kantoormuren te organiseren. Die kalender is door het hele jaar door behoorlijk vol: nieuwjaarsetentje, wijnproeverij, paasontbijt, paintballen, Halloween, Sinterklaas of Kerst. En niet te vergeten het spectaculaire verjaardagsfeestje van Coopr op 1 september, dat ieder jaar door de directie georganiseerd wordt. Fun is de verbindende factor die Coopr maakt tot niet zomaar een PR-bureau.