10 opmerkingen en een hartverzakking

Blog
Opinie
Jody Koehler
18-12-2009

De relatie tussen een PR consultant en een klant kan vrij bijzonder zijn. Vriendschappelijk soms, waarbij beide partijen elkaar perfect aanvoelen. En dat is natuurlijk geweldig! Zeker als je nagaat dat het bijna altijd wat onwennig en klungelig begint. Maar naarmate de tijd vordert begrijpen beide partijen elkaar beter. Er komt meer openheid vanuit de klant en de consultant leert de business steeds beter kennen. En ja, we praten hier over een leercurve van enkele weken of maanden. Andersom geldt dit natuurlijk ook. En dat mogen we natuurlijk niet vergeten!

Wat is ’nieuws’ of wat is PR?
De ideeën van een klant over pr, nieuws of de media kunnen nog wel eens schokkend zijn. Hoe schokkend? Hier een 10-tal opmerkingen die bij mij een hartverzakking garanderen. Of op z’n minst kippenvel.

  • We moeten een persbericht uitsturen, want het product is nu ook in 3 kleuren beschikbaar.
  • Ik moet met dit verhaal op de voorpagina van De Telegraaf.
  • Praten doe ik vrij gemakkelijk, dus ik heb geen mediatraining nodig.
  • Ik kan zelf de persberichten schrijven, want dat deed ik voor de voetbalclub ook al.
  • Kun jij uitzoeken wat het kost om dit persbericht gepubliceerd te krijgen?
  • Ik wil veel publiciteit, maar niet met al die irritante journalisten praten.
  • Mijn budget is 500,- per maand, dus ik wil dit groots aanpakken.
  • Laten we de PR druk verder opvoeren en elke week een persbericht uitsturen.
  • We sponsoren volgend jaar het 1ste elftal van GDA, kunnen jullie dit pitchen bij RTL Nieuws?
  • Een interview met het NOS? Heel mooi… ik kan volgende week dinsdag om 19.30 uur.

Komen ze bekend voor?

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief