Apple, mijn droomklant voor wie ik liever niet werk

Blog
Opinie
Jos Govaart
02-03-2011

Iedere PR adviseur zal een lijstje droomklanten hebben. Ik heb ook zo'n lijstje. Apple staat bij mij hoog op dat lijstje. Ik ben een Apple junkie. Ik iPod, iPhone, iPad en MacBook me suf. Terwijl ik weet dat er technisch gezien soms betere producten bestaan, zweer ik sinds een tijdje bij Apple. De manier waarop ze nu weer de iPad 2 laten uitlekken, toch weer mooi gedaan. Het gegeven dat ze geen social media team hebben maar toch zorgen voor de meeste buzz op Internet van alle "computermerken" vind ik briljant.  Maar toch, er kleeft toch ook iets ouds en negatiefs aan Apple.

Wat zou je mogen als bureau dat werkt voor Apple?

Het klinkt dus gaaf, zo'n Apple als klant hebben. Maar wat zou je mogen van zo'n club? Aan Apple kleeft ook iets dat doet denken aan een sekte. Er is heel veel "geheim". Er wordt zorgvuldig gelekt, naar de juiste mensen. Apple stelt zich alles behalve open en transparant op. Heeft een merkidentiteit die ze zeer nauwkeurig beschermen. Of er veel ruimte is voor creativiteit bij zo'n bedrijf, valt te betwijfelen.

De rol van de uitdager

Bij Coopr vinden we het lekker om voor "de uitdager" te werken. Merken die lef nodig hebben om de gevestigde orde aan te vallen. Merken die creatief en anders durven zijn. Merken die ook eens sorry durven te zeggen.

Ik zeg nu: Laat Apple maar lekker op die droomlijst staan. Maar wat als ze toch zouden bellen? Geen idee hoe principieel ik dan ben. Want ik blijf fan.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief