Boekenlijst voor 2010
Ik ben doorgaans niet zo van de goede voornemens aan het begin van een jaar. Een van de weinige die ik wel gemaakt heb - naast het stoppen van het sponsoren van het CJIB- is om minder achter de PC te zitten en vaker te lezen. Een deel van die tijd zal ik besteden aan het lezen van romans van mijn favoriete auteur Haruki Murakami, maar dat heeft bitter weinig met de context van dit blog te maken. Dus: welke boeken wil ik lezen in 2010 die met public relations en/of social media te maken hebben? Een voorlopig overzicht:
Menno Lanting - Connected (met dank aan @M_leeuwerink) voor de tip.
Charlene Chi - Groundswell: Winning in a World Transformed by Social Technologies (met dank aan @nathalief voor de tip)
Chris Brogan - Trust Agents: Using the Web to Build Influence, Improve Reputation, and Earn Trust
Brian Solis - Engage: The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web
Erik Qualman - Socialnomics: How social media transforms the way we live and do business
Seth Godin - Gehaktballen met Slagroom (met dank aan @hannekejaanen voor de tip)
In 2010 heb ik al één boek gelezen. Handboek Communties van Erwin Blom. Zeer de moeite waard. Vlot geschreven en een hoop praktijkcases. Daarnaast zijn vooral de quotes zijn erg leuk.