Cadeau voor een PR bureau

Blog
Opinie
Jody Koehler
11-08-2010
Laat ik beginnen met een vraag: hoe reageer jij als je een cadeautje krijgt? Positief, niet? Veel mensen zijn immers gek op het krijgen van cadeautjes. Vooral als het een verrassing of iets extra's is. Zonder dat daar direct iets tegenover staat. Dat vergeet je niet snel. Persoonlijk schreeuw ik het van de daken als ik zo'n cadeautje krijg. Vooral als het 'zomaar' is en het ook nog eens 'persoonlijk' voelt. Maar mijn ervaring is toch anders... ik krijg eigenlijk zelden een spontaan cadeautje. Jij?

Verrassen

Het komt maar weinig voor dat bedrijven mij weten te verrassen. Met de uitzondering van een club als Nespresso of sommige webwinkels misschien. Zij houden namelijk wel van geven. Zij beschouwen het als een manier om van kopende klanten ook trouwe klanten te maken. Maar als PR adviseur krijg (en geef!) ik maar zelden cadeautjes. Vreemd eigenlijk, want het is een interessant mechanisme. In elke relatie.

Dagje wellness

Vorige week las ik de blogpost 'Happy Agency = Happy Client' van Todd Defren van PR Squared waarin hij de relatie met een klant omschrijft. Een te gekke, maar ook best pittige klant. Eén die het uiterste vraagt van het PR bureau en elke dag 110% inzet van het PR team vereist. Maar deze klant begrijpt de relatie en het motto: 'je krijgt wat je geeft'. De klant verraste dus het team met 2 limousines die de gehele club naar een dagje wellness bracht. Inclusief manicure en pedicure behandelingen! Het effect van zo'n cadeautje? Het team was blijer en trotser. Maar ook gretig op weg naar betere resultaten. En zo krijgen geweldige klanten geweldige resultaten en goede klanten goede resultaten. Denk ik.

Heb jij eigenlijk wel eens een cadeautje gegeven als PR adviseur? Of als klant ontvangen van jouw PR bureau? Gewoon, spontaan.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief