Case: Hoe zet je een diarreeremmer op de kaart?

Blog
PR
Marlous Westra
07-01-2014
Stel nou dat je als bureau gevraagd wordt om een geneesmiddel onder de aandacht van de consument te brengen. En niet zomaar een geneesmiddel, nee. Zoiets onaantrekkelijks als een diarreeremmer. Een uitdaging!

Don't get stuck in the bathroom
In Italië hebben ze er toch een mooie campagne omheen weten te maken. En nog relevant ook. Want wanneer is het risico op diarree nou het grootst? Juist ja, als je net lekker bent aangekomen op een exotische vakantiebestemming en per ongeluk bij het tandenpoetsen een slokje kraanwater naar binnen werkt. Of je moet hoog nodig en de enige optie is een ranzig toilet in een dubieus cafeetje op de hoek van de straat. Het gevaar loert overal... En als je dan niet de rest van je fijne vakantie door wilt brengen op het toilet, had je maar beter dit geneesmiddel in je koffer kunnen stoppen is de claim.

Goed gejat
Op het vliegveld Malpensa in Milaan raakten nietsvermoedende reizigers verdwaald in het toilet. De verwarring is compleet. De stunt lijkt wel gebaseerd te zijn op een grap die eerder door Ikea is uitgehaald in Noorwegen. Daar ontbrak echter wel de relevantie met het merk. Maar dat was daar ook niet het doel. Deze 'grap' klopt daarentegen perfect en is goed uitgevoerd. Je voelt bijna wat die mensen voelen. En beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief