Case: Wachten op de bus was nog nooit zo spannend…

Het inzetten van bushokjes als onderdeel van een marketingcampagne is populair.  Zo heeft Photoshop eerder een mooie stunt uitgehaald, waarbij mensen die op de bus wachtten live gephotoshopt werden. Ook Duracell heeft onlangs in het koude Canada bushokjes onder handen genomen. Deze werden uitgerust met een warmtelamp die mensen konden activeren door het vormen van een ‘menselijke’ slinger. En ook Pepsi Max verraste vorige week voorbijgangers met wel een heel bijzonder bushokje, dankzij augmented reality.

Dat kan toch helemaal niet?

Een meteoriet die inslaat, een UFO die aankomt vliegen, een tentakel uit het riool die iemand ‘ontvoerd’ of een tijger die op je af komt lopen? Dan kan toch helemaal niet? Dankzij de augmented reality stunt van Pepsi Max wel. In Londen werden mensen die rustig op hun bus stonden te wachten verrast door deze scenario’s. De reacties van de mensen zijn dan ook levensecht en leuk om te zien.

Unbelievable campagne

Het bushokje is onderdeel van een bredere “Unbelievable’ campagne van Pepsi Max die in Londen uitgerold is. Het doel van het merk is om ongelofelijke dingen werkelijk te maken. In februari riep het merk consumenten al op om een ‘Unbelievable” Vine video te delen met de hashtag #LiveForNow. De beste inzendingen worden daadwerkelijk op billboards in de zeven grootste steden in de UK getoond. Er zijn nog niet heel veel inzendingen, omdat een video maken toch vaak een drempel is voor consumenten, maar het kan wel erg leuke user-generated content opleveren zoals deze video:

Daarbij delen zij regelmatig nieuwe spraakmakende ‘unbelievable’ videos op hun eigen Youtube kanaal.

Resultaat

Met deze campagne gaat Pepsi Max voor mijn gevoel Red Bull achterna, die op zijn eigen Youtube kanaal allerlei ‘on the edge’ sporten deelt met zijn community. Wat ik goed vind aan de Pepsi Max campagne is dat zij relevante, fun content delen, die verder gaat dan het product en bijdraagt aan de gehele merkbeleving. De video van het bushokje is in ieder geval al een succes. Binnen 4 dagen is de video al 1,7 miljoen keer bekeken en heeft de actie internationale coverage behaald. Kortom een ongelofelijk goed resultaat!

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!