Contentmarketing voor saaie producten

Blog
Opinie
Jos Govaart
16-02-2011

In veel workshops en new business meetings valt het wel weer. "Wij zijn geen Starbucks, geen Adidas of Apple". Wie zit er te wachten op verhalen over ons?  Hoe zorgen wij ervoor dat we toch opvallen en ons verhaal kunnen vertellen? Brian Solis zei het al: ,, Relevantie geeft Resonantie". In deze post een aantal voorbeelden van producten en diensten die ogenschijnlijk niet uitnodigen tot creatieve contentstrategieën. Zij bewijzen dat het wel degelijk kan.

Wat moet je met maandverband?
Dat was de vraag die bij Procter & Gamble voorlag voor hun Alldays/Always producten. Een communitysite over maandverband is inderdaad niet zo interessant. Bij P&G dachten zij breder en creatiever: "Laten we ons richten op het leven van een meisje van 13".  Ongesteld worden en het lichaam dat verandert is heel belangrijk voor meisjes van 13. Daarnaast hebben zij nog allerlei andere dingen die in hun leven spelen. Daarvoor het platform "


Personal Finance: Meestal gortdroog, toch?


Led Lampjes..WTF, OMG, Led Lampjes?
Stel, je bent dit: Cree is a market-leading innovator of lighting-class LEDs, LED lighting, and semiconductor solutions for wireless and power applications. Dan oog je toch op z'n minst minder sexy dan Sony, Philips, Panasonic of Samsung. Maar Cree dacht daar anders over. Laten we een LED-revolutie ontketenen. Want LED licht is mooier, energiezuiniger en noem maar op. Ze riepen daarvoor een speciaal platform: 

Al deze initiatieven hebben één ding gemeen: De mensen die deze initiatieven bedacht hebben snappen de wereld van hun klanten. Ze geven inzicht in de échte toepassingen van hun producten. Ze geven er blijk van dat ze de problemen waar hun klanten mee zitten begrijpen. Ken jij nog meer van dit soort initatieven? Ik hoor ze graag, dan voeg ik ze toe of besteed ik er aandacht aan in een vervolgpost.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief