Project Description

Coca-Cola zomercampagne: van Barcelona tot Kaapstad

  • Coca-Cola_coverage
  • Coca-Colakeyvisual2
  • Coca-Cola_begeleidendschrijven
  • Coca-Coca_instagram
  • Coca-Cola_keyvisual

Maak iedere week kans een reis naar jouw droombestemming.

Doelstelling

De zomer en Coca-Cola zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Niets is zo lekker als een ijskoude Coca-Cola op een warme dag. Of dat nu in Nederland of in het buitenland is. Met deze campagne was het doel om awareness te creëren bij consumenten rondom de campagne waarbij Coca-Cola dagelijks reizen weggaf. Daarnaast was het belangrijk om consumenten te inspireren als het gaat om reizen met daarbij een directe link naar de Coca-Cola campagne.

Aanpak

Tijdens de campagne zijn we o.a. een intensieve samenwerking aangegaan met travel influencers. Zij schreven gedurende de campagnetijd (3 maanden) artikelen over bestemmingen die onderdeel waren van de 76 bestemmingen die door Coca-Cola waren geselecteerd. Bijzonder onderdeel van deze campagne was de samenwerkingen met verschillende vrouwenmagazines (o.a. Viva, Flair en Cosmopolitan) waarbij we samen met travel-expert Anne de Buck (YLBB) tailormade advertorials hebben gemaakt die aansloten op de Coca-Cola campagne én de thema’s in de magazines. De content sloot hierdoor naadloos aan op hetgeen de lezeressen wilde lezen en een groot succes. Aan het begin van de campagne hebben we ook een mailing gedaan richting influencers met een tailormade pakket waarbij we in hebben gespeeld op de bestemming die zij die zomer gingen bezoeken.

Resultaten

In totaal zijn er 30 artikelen gepubliceerd door travel influencers. Publicatie van advertorials in o.a. Glamour, Cosmopolitan, Viva en Flair. In totaal hebben we via de influencers 10.617.38 unieke bezoekers weten te bereiken. Totale PR waarde van de campagne was een dikke 7 miljoen.

Fast Facts

Branche
Food & Drinks

Opdrachtgever
Coca-Cola Nederland

Coopr dienstverlening
Consumer PR, persmailing, Influencer PR