Coopr start Coopr Academy in samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam

Blog
Coopr Nieuws
Shelly Delwel
09-02-2016
Had jij ook het gevoel dat je tijdens jouw eerste 'echte' baan in het diepe werd gegooid? Dat alle modellen en theorieën die je had geleerd helemaal niet zo relevant bleken te zijn? Tsja, tussen theorie op het gebied van PR & content marketing en de praktijk zit nog wel een groot verschil. Om dit gat te verkleinen start Coopr in samenwerking met de Erasmus Universiteit van Rotterdam (EUR) aanstaande donderdag met de Coopr Academy!

Coopr Academy
Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het gehele PR-vakgebied, daarom krijgt iedereen bij Coopr de ruimte om dit soort initiatieven op te zetten. En wij zijn er trots op dat aanstaande donderdag de Coopr Academy ook daadwerkelijk van start gaat. In samenwerking met EUR hebben wij twaalf van de beste internationale Master- en Bachelor-communicatiestudenten geselecteerd om aan de slag te gaan met het Practical Honours Programme. Aan de hand van cases en het Coopr Model leren zij het PR-vak écht kennen, en brengen we de praktijk en theorie dichter bij elkaar.

Internationale mix
Met de Coopr Academy bieden wij studenten de kans om op interactieve wijze kennis te maken met het PR-vak. Er waren veel aanmeldingen voor de Coopr Academy vanuit de Erasmus-studenten. Leuk om te zien dat er zoveel animo is voor het Practical Honours Programme én het toont ook aan dat er vraag is naar een programma dat de theorie en praktijk samen brengt. Na een uitgebreide selectieprocedure zijn de twaalf beste Master- en Bachelorstudenten uit zes verschillende landen uitgekozen om deel te nemen aan de Coopr Academy. Met deze mooie internationale mix, met studenten uit Nederland, Rusland, Zweden, het VK, Duitsland en Indonesië, heeft deze eerste editie van Coopr Academy een gevarieerde groep met diverse kijken op PR. En dat maakt het alleen maar interessanter!

Het Coopr Model
Het intensieve lesprogramma is opgebouwd volgens het Coopr Model. In acht tweewekelijkse sessies van drie uur worden de studenten klaar gestoomd voor een carrière in PR.

Het programma bestaat uit interactieve en inhoudelijke sessies.1. Introductie in PR  door het Coopr Academy team: Jody, Shelly, Marcel,  Soraya2. Insights - Marlous3. Strategy & Creativity - Talitha4. Content Creation-  Madawa5. News Management - Marlous6. Digital & Social - Jos7. Voorbereidingen voor de perfecte pitch-  Jody8. Pitch Presentaties  voor een vakkundige jury

De lessen zijn gericht op insights, creativiteit en strategie, content creatie, nieuws management, digitale en sociale media, presenteren en pitchen. De deelnemende studenten zullen worden uitgedaagd om aan de slag te gaan met een pitch voor een bestaande case. En om hen extra uit te dagen mogen de studenten aan het eind van de acht sessies in groepen hun pitch presenteren voor een vakjury bestaande uit marcom-professionals.

Pilot
Deze eerste editie van Coopr Academy is een pilot om te bekijken hoe het programma wordt ervaren door Coopr, EUR en de studenten. Door middel van een intensieve evaluatie aan het eind van het programma bekijken alle partijen samen hoe we het programma de komende jaren verder kunnen ontwikkelen.Wij hebben enorm veel zin om te starten met Coopr Academy en kijken er naar uit om het tot een fenomeen te maken in de Nederlandse PR! We houden jullie via onze eigen kanalen op de hoogte.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief