De 5Q's over PR met....Froukje Heres

Blog
Interview
Noesjka van der Helm
16-06-2011

Iedere donderdag interviewen wij een PR of communicatie professional voor de rubriek '

Een voorbeeld van korter geleden: ook een voorbeeld van KLM, de Vrijmarkt op Schiphol:

Waar een typisch Nederlandse happening (Koninginnedag) gelieerd wordt aan de mobiele incheck service van KLM (geen wachtrij).

5. Als we kijken naar de toekomst van PR; waar verheug jij je op en waar ben jij bang voor?

Ik verheug me op meer interactie en de eindelijke stap naar klantgerichtheid. Een bedrijf als Dell bijvoorbeeld, heeft de stap durven zetten om eens goed te luisteren naar wat er over hen gezegd werd, en te handelen naar waar klanten behoefte aan hebben. Door dat huiswerk goed te doen en te komen met een antwoord (en interactie) waar velen op zaten te wachten, heeft Dell zich weten te redden van de afgrond. Die dynamiek, transparantie en klantgerichtheid eist een hoop lef en aanpassingsvermogen. Het kan tot zulke mooie resultaten leiden. Zo´n leerervaring wens ik iedereen toe. Deze beweging zie ik als vereiste focus van Marketing en PR in (tenminste) de komende tien jaar. Het klinkt misschien wat belerend, maar er zijn nog zoveel bedrijven die zeggen dat ze klantcentrisch bezig zijn, maar nog ongelofelijk veel te winnen hebben op dit vlak. Het is voor sommigen misschien heel eng, maar goed zonder pijn geen groei... denk ik dan. Beangstigende toekomstige ontwikkelingen van PR zie ik niet direct. Er zullen bij nieuwe ontwikkelingen altijd nadelen ontstaan, maar daar verzinnen we ook wel weer wat op. Focussen op de mogelijkheden is toch veel inspirerender dan focussen op wat er mis kan gaan?

Nog een vraag aan Froukje? Neem contact met haar op via Twitter: @zakenfroukje. Is de rubriek '5 Q's over PR met...' iets voor jou? Stuur een mailtje naar noesjka@coopr.nl.  And don't be shy to say why!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief