De toekomst van contentaggregatie

De strijd om de sociale profielen is losgebarsten. Enige tijd geleden werd OpenID nog met veel tamtam aangekondigd. Je zou dan met 1 profiel op alle social networks kunnen inloggen. Om de een of andere reden komt dat nog niet helemaal los. LinkedIN, Facebook, Hyves en Twitter, ze zitten allemaal niet stil. Technisch wordt steeds meer mogelijk, je Twitterupdates kunnen verschijnen op LinkedIn, Hyves en Facebook. Allemaal mooi dat het kan, want het scheelt een hoop werk, maar mij werkt het nog veel te digitaal.

Eerder schreef ik op Molblog een artikel over de Social Media Queen Susan Bratton die door haar RSS-feed slim te koppelen aan allerlei kanalen, met één druk op te knop een enorm bereik te pakken had. Zij kan dat ook doen omdat ze enorm veel content heeft die mensen interessant vindt en zo aan precies de juiste knoppen kan draaien om haar content te verzenden. Daarbij luisterde zij erg goed naar wat haar doelgroep van deze content vond en paste daar haar uitzendingen en uitgaven op aan. Intelligent opgezet en voor haar werkt dat.

Ik denk alleen dat het voor de meeste mensen niet op die manier werkt. Als je veel geweldige content te bieden hebt, dan hoef je via social media niet eens zo social te zijn. De gemiddelde sterveling zal toch uit een ander vaatje moeten tappen en zich in social media kanalen ook social moeten gedragen. Als ik mijn netwerk op LinkedIn, Facebook of Hyves net zoveel updates voorschotel als op Twitter, dan gaat er echt iets mis. Dat wat ik op social media zeg is altijd in een bepaalde context. Mijn Hyves vrienden willen misschien nog best lezen dat wij met Coopr een event organiseren waar een Amerikaanse PR-topper als Deirdre Breakenridge centraal staat. Ze zullen echt niet geïnteresseerd zijn in de gemiddelde pr-tweet die ik plaats. Net zoals ik bij hen ook niet zit te wachten op gedetailleerde zaken waar ik niks mee heb.

Toch ben ik benieuwd waar het heen gaat met contentaggregatie. Het is een ontwikkeling die niet te stoppen is. Ik ben dan ook op zoek naar een dashboard waar ik mijn social networks in kan beheren. Voor Twitter gebruik ik Tweetdeck waar ik mijn Facebook-account aan kan toevoegen en kan beheren in een aparte kolom. Als er een dusdanige tool komt, waarmee ik die conversaties kan beheren, dan is dat een applicatie waarvoor ik bereid ben te betalen.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!