Doe mee met de European Communication Monitor 2015!

Blog
Trends
Jody Koehler
25-03-2015
De European Communication Monitor is wereldwijd het grootste onderzoek naar de toekomst van public relations en strategische communicatie. En de vragen van 2015 staan weer online! Dus ben jij werkzaam in de PR of communicatie? Reserveer voor 31 maart ergens 10 tot 15 minuten van jouw tijd en doe mee met dit jaarlijkse onderzoek. En bedankt alvast, de toekomst van ons prachtige vak is je dankbaar.

Verschillende thema's
In deze negende editie passeren weer verschillende thema's de revue. Wat is de relevantie van de massamedia nog in de komende jaren? Hoe ontwikkelt de overlap tussen PR, corporate communicatie en marketing zich verder? Wat zijn de voornaamste uitdagingen voor communicatiemanagement in de komende 3 jaar? Waarom werken klanten van PR en communicatiebureaus eigenlijk met ze? En hoe worden inzichten vanuit het meten van communicatie intern (her)gebruikt? Nieuwsgierig naar de overige vragen? De volledige vragenlijst is beschikbaar via www.communicationmonitor.eu/.

Organisatie
De European Communication Monitor 2015 wordt uitgevoerd door 5 professoren, waaronder Dhr. Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam. In 2014 deden meer dan 2.700 professionals uit 42 verschillende landen mee met het onderzoek. De organisatie bestaat uit de European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) en de European Association of Communication Directors (EACD) en mediapartner is Communication Director magazine.

En uiteraard, zodra de resultaten er zijn volgen we deze blogpost op met een uitgebreid verslag. Hieronder een video met de resultaten van vorig jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=3FYaZhb9ez8

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief