Eerste sneeuwervaring via social media

Blog
Opinie
Jody Koehler
15-10-2009
Als oud NHTV student probeer ik acties rondom het toerisme een beetje te volgen. Zeker als social media een rol speelt. Gisteren stuitte ik op een bijzondere online wedstrijd van de Colorado Tourism Office. Vooral de hoofdprijs klonk niet gek; een compleet verzorgde wintersportvakantie van 3 maanden! Wat de actie echter bijzonder maakt, is de doelgroep. Het verkeersbureau mikt namelijk op personen die nog nooit sneeuw hebben gezien. Leuk bedacht, niet? De CTO maakt hier vervolgens waardevolle en leuke content van, door de winnaars hun ervaringen via social media te laten delen. En dat levert vast geweldige verhalen en leuke beelden op.

Snow at first sight
Op de website www.snowatfirstsight.com staat dat alles geregeld wordt voor de winnaars. De vlucht, zakgeld van $800 per maand en verschillende activiteiten worden betaald. Zo maken de winnaars kennis met "skiing, sledding, snowshoeing, hot-tubbing, night-clubbing, snow-filled days and starry nights." De regels voor deelname zijn duidelijk. De wedstrijd staat open voor iedereen die nog nooit sneeuw heeft gezien... significante sneeuw dan. Om je kans kracht bij te zetten moet er een leuke korte video ingestuurd worden. Het filmpje met de meeste stemmen wint uiteindelijk. Deelnemen kan nog tot 9 november.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief