Hatsjoe, snotter en twitter: een idee met vele vaders.

Blog
PR
Jos Govaart
18-01-2012

Altijd frustrerend. Je zit op de bank door de krant te bladeren, op je iPad te surfen of naar de televisie te kijken en je ziet JOUW idee voorbij komen. Het idee wat je zelf bedacht had. Het idee wat even simpel als briljant was. Maarja, door het gebrek aan tijd, connecties of middelen kon je er verder niets mee. Zo hebben we natuurlijk allemaal Google, Startpagina en Marktplaats uitgevonden. Zo logisch als wat, conceptueel helemaal niet ingewikkeld, maar volledig in de roos.

Soms zie je tegelijkertijd concepten of campagnes geïntroduceerd worden met een vergelijkbaar thema dat misschien niet zo voor de hand ligt.  Dat gebeurde vorige week met Vicks en A.Vogel. Vrijwel gelijktijdig gingen ze los, zo rond 9-10 januari. Ik las zelf die van Vicks als eerste op de

Kleenex kondigde gisteren ook een actie aan. Zij geven mensen die op twitter aangeven verkouden te zijn een verkoudheidspakketje. Pragmatisch en slim. Maar wel een week later. Is dat slim inhaken? Is het goedkoop jatten? (update: dat is zeker niet het geval. Hier is sprake van 3 maal toeval) Of lag er wellicht ook wel een veel groter idee wat niet meer uitgevoerd kon worden omdat de concurrentie je voor was. Allemaal zaken die je van buitenaf niet kunt beoordelen. Het is het risico van het inzetten van pr. Win je, dan ben je spekkoper. Ben je te laat, dan heb je vaak botte pech gehad. Ik vind het in ieder geval leuk om te zien dat er wat meer gedaan is dan alleen een plat persberichtje. Net iets creatiever, net iets leuker.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief