Jos bij BNN Today: Social meets Traditional

Blog
Opinie
Jos Govaart
20-07-2010
Afgelopen vrijdag was ik te gast bij BNN Today. Ik stond centraal in de rubriek "Today's talent". Leuk om eens mee te maken. Het fragment is te luisteren in deze blogpost. Wat dit fragment vooral laat zien is dat traditionele en nieuwe pr heel goed samen kan gaan en vooral dat online pr tot traditionele free publicity kan leiden. Ben er van overtuigd dat het mechanisme zoals dat in dit geval voor Coopr opgaat, ook kan gelden voor onze klanten.

Hierboven kun je het fragment beluisteren. Ik ben Mobypicture dankbaar dat je niet alleen foto's, maar ook video's en audio kunt delen. Wat een geweldige service is het toch.

1 september 2009 zijn we begonnen met Coopr.  De eerste afspraak die Jody en ik maakten was dat we 5 blogposts per week zouden afleveren. Tot nu toe zijn we daar met (bewuste) uitzondering van de kerstperiode in geslaagd. We kregen van ons moederbedrijf Bijl PR de tijd en ruimte om als Coopr naam te maken. We formuleerden voor onszelf een strategie die geven-delen-ontvangen heet. Klinkt heel simpel, is het in feite ook. We geven content weg, we delen ze met onze community en uiteindelijk zijn onze social media activiteiten ook onze salestool.  Uiteindelijk zie je dan dat we ook weer in contact komen en blijven met traditionele media. Vakblad communicatie en de Revu bijvoorbeeld. Het stukje uit de REVU belandde op de redactie van BNN zodat ik dus daar in de uitzending zat. Vervolgens kan ik die uitzending weer via ons blog en twitter delen. Radio is vluchtig.  De post op dit blog blijft staan.

Jody stelde laatst in een eerdere blogpost de vraag: Kun je adviseren in pr 2.0 zonder de kennis van pr 1.0. Ik zeg: nee.  Social Media zjin in mijn ogen  vooral geschikt voor de langetermijn relatie met allerlei stakeholders. De traditionele wereld blijft daarnaast superbelangrijk. Ookal ben je nog zo supertransparant en authentiek, interacteer je op diverse social media, dan nog wil je soms als organisatie nieuws op een wat meer getimede manier brengen.  Wel zo handig als je dan nog wat journalisten goed kent. Want daar geloof ik nog wel altijd in. Maatwerk. Voor Coopr geen medialijsten met daarop 500 titels.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief