Magische achtervolging door Mickey en Donald!

Blog
PR
Shelly Delwel
24-02-2015
Stel, je loopt rustig in het winkelcentrum en ziet dat je geschaduwd wordt. Iemand volgt je... Je voelt onbewust dat iemand zijn ogen op jouw heeft gericht en kijkt opzij. Net op het moment dat je er iets van wil zeggen of harder wil gaan lopen, kijk je opzij en word je aangestaard door een figuur met twee hele grote oren bovenop zijn hoofd. Hij doet precies jouw bewegingen na. Je irritatie verdwijnt als sneeuw voor de zon en je glimlacht...Dit gebeurde vorige week in het winkelcentrum in New York.

http://youtu.be/Hd_2Y29_FLU

Goede ingrediënten zorgen voor succes
De ingrediënten van deze campagne zijn heel toegankelijk en relatief niet duur. Men neemt een paar Disney-figuranten, een scherm, goede belichting, een verborgen camera en een handje vol voorbijgangers... Deze campagne bewijst maar weer eens dat een actie niet persé heel groots hoeft te zijn om tot grote resultaten te leiden. Deze campagne heeft de magic touch. Natuurlijk helpt het dat Disney-figuren hier de hoofdrol spelen. Mickey en Donald hebben bij voorbaat al een hoge aaibaarheidsfactor, maar juist het menselijke en het verrassingsaspect zorgen voor die glimlach op je gezicht. De reacties van de nietsvermoedende voorbijgangers zijn oprecht, leuk en blijven daardoor hangen.

Bredere campagne: Disney Side
Deze actie is een onderdeel van de bredere campagne 'Disney Side'. Iedereen heeft volgens Disney een 'Disney kant'. Zij roepen in hun campagne mensen op om hun Disney side te tonen. Zo hebben zij binnen de campagne ook drie tieners hun eigen Disney-film laten regisseren. De video van de reizende sok vond ik het leukst gemaakt. Daarbij hebben ze ook voor mooie making of content gezorgd en betrekken ze hun fans goed bij de campagne. Zo krijgen zij ook echt een plekje op hun site. Daar kunnen zij hun #Disneyside op foto vastleggen en deze vervolgens uploaden. Dit levert leuke user generated content op en de fans krijgen op zo'n manier een eigen podium. Kortom een mooie ronde campagne die via social is aangejaagd.

De video is binnen een week al 2.577.967 bekeken op Youtube. Wel een magisch succes te noemen!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief