schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Marie Claire vraagt Social Media News Room
Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
10-01-2011
In mijn blogpost 'Het is maar een blogpost..' beschreef ik hoe het tijdschrift Marie Claire reageerde op de ophef die online ontstond toen een van hun journalisten de blogpost 'Should fatties 'get a room?' schreef. Reactie van Marie Claire: 'het is maar een blogpost...' 'De post is niet gepubliceerd en bereikt dus ook niet onze vaste lezers.' Toch hebben ze van dit voorval iets geleerd. In een interview brengen ze naar buiten hoe ze het komende jaar aan de slag gaan met social media.
Marie Claire en social media in 2011
In het interview 'Marie Claire - For Alpha Females' zegt Marie Claire dat zij schrijven over alles wat betrekking heeft op vrouwen. De gemiddelde lezeres van het tijdschrift is HBO geschoold, heeft een inkomen van $85,000 en maakt grote stappen omhoog in haar carrière. Maar hoe wil Marie Claire het komende jaar deze lezeressen benaderen? Zo zien ze de toekomst voor zich.
En wat vraagt deze strategie van PR-professionals? Marie Claire ziet zelf nu ook wel in dat Social Media de advertentiebudgetten voor tijdschriften, radio en kranten verkleinen. PR-professionals worden geadviseerd niet meer met een simpele pitch-and-catch aan te komen maar om een link door te sturen met een pagina waar video's, foto's, quote's en nieuwsfeiten te vinden zijn. Marie Claire noemt het een link naar een ruimte. Wij van Coopr noemen dat graag een Social Media News Room met een Social Media Release.