Ook een PR bureau moet naar de dokter

Blog
Opinie
Jody Koehler
15-02-2012


Vorige week vrijdag was Deirdre Breakenridge weer even in Nederland voor de afsluitende keynote van 'The Social Conference'. En wat doe je dan als oude bekenden? Precies, je regelt voor de avond een tafeltje bij Jamie Oliver's Fifteen en kletst met een goed glas wijn bij over het PR vak, de bureau's en haar nieuwe boek 'Social Media and PR: 8 new practices for the PR professional'.

PR dokter
Nu hebben we veel besproken met haar, van de kinderen tot aan de laatste PR trends, maar wat mij vooral is bijgebleven is het onderwerp 'PR dokter'. Een rol die zij vanuit de losse pols omschreef als 'een PR professional die verder kijkt dan het klantenwerk. Eén die ook het PR vak onderzoekt, informatie deelt, mensen educeert, dagelijks leert en vooral... probeert dingen beter te maken'. Deirdre herkende in ons wel die rol.

Maar of wij met Coopr die rol ook daadwerkelijk zo invullen? Geen idee eigenljk. Natuurlijk, er zijn initiatieven als @PRstudentchat, Coopr College, ´An evening with´ en ons aanstaande internationale PR evenement... maar of ons dat ook 'PR dokteren' maakt? De rol klinkt vooral wellicht wat te heftig voor ons. Wij doen vooral wat we willen en kunnen.

Vooruit helpen
Wat ik wel moet erkennen, is de toegevoegde waarde van bureaudirecteuren die onderling kennis uitwisselen. Zoals Deirdre en wij regelmatig doen. Met als doel om elkaar vooruit te helpen. Of zoals zij het omschrijft, elkaar (en het PR vak!) vooral beter te maken. Want er zijn altijd uitdagingen of verbeterpunten voor een bureau. Dus zit jij als directeur zelf wel eens in die positie, en lijkt het je fijn om zo nu en dan eens van gedachten te wisselen, te sparren, te brainen of te spiegelen. En dan niet via een formeel orgaan of een vereniging... neem dan eens contact met ons op. Lijkt ons erg interessant.

'En dan komt Dokter Coopr zo bij u hoor....' ;-)

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief