Panasonic betrekt consumenten bij HD-ontwikkelingen

Blog
Opinie
Jos Govaart
04-09-2009
Elektronicagigant Panasonic lanceerde maandag een online community "Living in HD" waarbij de nieuwe productinnovaties op het gebied van HD-technologie centraal staan.  Panasonic deed een oproep voor (video)bloggers, fotografen en podcasters om te participeren in het Living in HD Insider Program. Bekijk de video hieronder om te weten wat de actie precies inhoudt.

Ik heb zelf even account aangemaakt zodat ik wat beter kon rondkijken. En ik moet zeggen: ik ben blij verrast. Toen ik de site als eerste voor me had dacht ik dat het gewoon een platte salesactie zou zijn. Het eerste wat ik zag was een soort wedstrijd waarbij de winnaar een mooi pakket producten mag ontvangen.

Maar er is echt meer te bekijken en te doen. Alle vragen die je altijd hebt willen stellen over HDTV worden in deze community beantwoord, veelal via video. Wanneer je bijdraagt aan deze actie krijg je van Panasonic toegang tot een omgeving waarbij je eerder dan anderen informatie te zien krijgt over nieuwe productontwikkelingen, en daar mag je ook in meedenken.

Waarom ik deze actie goed vind? Omdat Panasonic zo inzicht krijgt in wat echte mensen willen als het gaat om hun producten, en minstens net zo belangrijk: hoe zij deze producten willen gebruiken. Het toont aan dat Panasonic haar klanten oprecht belangrijk vindt en daar haar productontwikkeling en dienstverlening op aanpast.

Panasonic houdt het overigens niet alleen bij haar eigen platform, maar is via haar communityleader ook actief op Twitter, je kunt fan van Living in HD worden via Facebook en er is ook een Youtubekanaal.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief