PR Boekentip 1: PR 2.0; new media, new tools, new audiences

PR Boekentip

Dit lijkt me, nu Jos nog op vakantie is en we elke dag toch een verse blogpost  willen, een ideale week om eens wat PR boeken te bespreken. In navolging van de PR podcastserie, wil ik elke dag een andere boekentitel met jullie delen. Boeken die Jos en mij geïnspireerd hebben. De gemene deler? De boeken gaan in op de huidige ontwikkelingen rondom public relations en de toekomstige rol van ons vak. Mocht je de tips trouwens zelf ook gelezen hebben, deel dan je recensie met ons. We zijn heel benieuwd wat jij van de titels vindt. De eerste tip in de PR boekenserie is van de auteur Deirdre Breakenridge en heet ‘PR 2.0; new media, new tools, new audiences.’

PR middelen en strategie
Deirdre Breakenridge onthult in dit boek hoe het internet het vak van public relations heeft verandert. Niet alleen qua nieuwe media, maar ook op het gebied van middelen en publiek. In het boek bespreekt Deirdre de verschillende mogelijkheden van onderzoek, monitoring, online newsrooms, social networks, social media news releases, blogs, RSS en podcasts. Wat ook niet onbesproken blijft, is het kiezen van de juiste strategie voor de klant en het schrijven van een goed PR 2.0 plan. En dat maakt het lezen van dit boek niet alleen leerzaam, maar ook verrekte handig. Een aanrader!

Over de auteur
Deirdre Breakenridge is President en Director of Communications van PFS Marketwyse, een marketing en public relations bureau uit New Jersey. Naast een carrière van ruim 20 jaar als PR professional is zij ook al enkele jaren actief als adjunct professor aan de Fairleigh Dickinson Universiteit. Als auteur kan Deirdre de volgende titels achter haar naam zetten; Cyberbranding, The New PR Toolkit en Putting the Public back in Pulic Relations. Je kunt haar volgen via Twitter.

Het boek ‘PR 2.0: new media, new tools, new audiences’ is te bestellen via Bol.com of Amazon.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!