PR links week 12 – 2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week…

PR Links week 12 – 2011

Social media releases: 5 examples to inspire you
Een plek op je website (een nieuwskamer) waar je persberichten, beeld en geluid allemaal bundelt wordt ook wel de social media newsroom genoemd. Uit onderzoek van RealWire blijkt dat social media news releases een drie keer zo groot bereik hebben tot journalisten en bloggers dan traditionele news releases. De content die in de 5 voorbeelden van social media news releases wordt aangeboden bestaat niet alleen uit tekst en nieuwsfeiten. De journalist/blogger kan er ook beeldmateriaal en audiofragmenten ophalen.

Pitchen op bestaande klanten? Kansloos!
Je werkt al 5 jaar voor eenzelfde klant. Volgens jou verlopen de werkzaamheden goed en is de klant tevreden met het werk dat jullie voor hem afleveren. Maar op een dag word je toch gevraagd om mee te pitchen met andere bureau’s voor jouw huidige klant. De repitch. De klant is benieuwd met wat voor ideeën andere bureau’s komen en of jij dan nog wel de ware voor hen bent. Begin er niet aan. Het is allang duidelijk dat de klant een andere koers wil varen en dat jij daar niet meer bij hoort. In een repitch ben jij nooit het vernieuwende, briljante en sexy bureau. Daarvoor is er in de 5 jaar van jullie relatie al genoeg gebeurd.

De 5e verjaardag van Twitter
Afgelopen maandag vierde Twitter zijn vijfde verjaardag. Hoera! Op 21 maart 2006 schreef @jack de eerste tweet. En wat is er sinds deze dag allemaal gebeurt op Twitter? Vandaag de dag heeft Twitter meer dan 200 miljoen gebruikers en een waarde van 8-10 miljard dollar. Volgens Brian Solis zien we de grootste inpact van twitter tussen de samenleving en de regering. Ook is het gebruik van Twitter via de mobiel het afgelopen jaar met 182 % gestegen.

The PR influencer characteristic index: Rate yourself
Eerder schreef Deirdre over the give factor en wanneer je over deze give factor beschikt. Nu geeft ze je de mogelijkheid om jezelf te beoordelen op je PR influencer eigenschappen. Op 7 onderwerpen moet je jezelf van 1 tot 10 beoordelen. Onderwerpen zijn o.a. vertrouwen, motivatie, passie en kennis. Bereken je score en zie in het overzicht wat jouw status als influencer is. Let op: neem de resultaten niet te serieus.

Social Branding: wat maakt een merk ‘sociaal’?
Waar moet je als merk aan voldoen om een ‘sociaal’ merk te zijn. Volgens het onderzoek: social brands luisteren actief, vertonen passend sociaal gedrag en zijn voortdurend op zoek naar win-winrelaties. Daarnaast betekent social ook dat je op dezelfde manier omgaat met succes als met mislukking. Je biedt je excuses aan voor fouten die je maakt. Je kan heel veel leuke campagnes online bedenken waarin je vooral informatie zendt naar de doelgroep. Hiermee behaal je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat (win-winrelatie). De doelgroep zal zich altijd afvragen ‘What’s in it for me?’

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!