PR links week 14-2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
10-04-2011

Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 14 - 2011

How to STOP annoying reporters and START building relationships
Op de PR-Klaagmuur op deze site wordt vaak aangegeven door journalisten dat pr-professionals te weinig weten waarover zij schrijven. Belangrijk deel van dit probleem schuilt in het feit dat er soms alleen contact gezocht wordt met journalisten als je een verhaal te pitchen hebt. Huiswerk en het bouwen van relatie zouden daar aan vooraf moeten gaan.

20 Things Every PR Pro Should Know How to Do
Weer een lijstje. Maar wel eentje met echte insights. Varierend van het kiezen van de juiste woorden om de aandacht van journalisten te trekken, opzetten van interviews, social media measurement programma's opzetten tot hoe je kick ass content maakt met een flipcam.

PR industry must 'consign AVE to the graveyard'
PR-prestaties afrekenen op basis van advertentiewaarden. Het gebeurt nog volop. Ik verklaarde de advertentiewaarde onlangs al dood. Er gaan internationaal gelukkig steeds meer geluiden op om de AVE ook echt naar het graf te dragen. Prima ontwikkeling wat mij betreft. Nu nog een goed werkbaar alternatief.

How do you increase social influence? Don't think about the score
Brian Solis was door Klout gevraagd om zijn visie te geven op de vraag van mensen hoe zij hun "social influence" kunnen verbeteren. Verwacht geen lijstje met kant en klare tips bij deze blogpost. Houd ook niet rigide vast aan de Klout-scores maar denk aan het verschil tussen wie je wil zijn en welke acties daar voor nodig zijn.

SEO-persberichten schrijven, tips & trics
Voorheen was een persbericht vooral geschikt voor mailbox- naar mailboxverkeer. Vanuit de filosofie dat nieuws voor iedereen is en vrijwel iedereen zijn zoektocht op Internet start via Google, is het optimaliseren van je persberichten voor zoekmachines een goed plan In deze post een aantal concrete tips & trics die net het verschil kunnen maken tussen wel of niet gevonden worden. Misschien wel het verschil tussen wel en geen publicatie.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >< >< >< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief