PR links week 19 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
13-05-2011

Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Lees verder voor de links van deze week...

PR Links week 19 - 2011

Integrating social and traditional media relations
Heb je op een andere manier contact met je offline media relaties dan met je online media relaties? Op deze vraag geeft Gini Dietrich antwoord op haar blog. Volgens haar zou het ideaal zijn als je binnen een organisatie een soort community manager hebt voor je media relaties. Deze persoon is de spin in het web en heeft met iedereen contact. Maar of je met online journalisten anders contact hebt dan met je offline journalisten...? Beoordeel zelf maar.

A 10-point checklist for vetting your PR plan
Soms werk je uren aan een kick ass PR plan en dan hoop je dat je in één keer akkoord krijgt van de klant. In deze link worden 10 punten beschreven die je niet in je plan moet vergeten. Op deze 10 punten mag je ook echt wel kritisch zijn op je eigen hersenspinsels, alleen dan wordt het echt kick ass! Heb je bijvoorbeeld ook aan een plan B gedacht als plan A wordt afgeschoten? En is je planning wel realistisch?

Facebook maakt Google zwart maar krijgt zelf deksel op de neus
Het was weer een week vol interessante PR ontwikkelingen. Zo huurde Facebook een PR bureau in die negatief nieuws over Google ging verspreiden. En natuurlijk lekte alles uit. Lag de mailwisseling tussen blogger en PR bureau op straat. Het verhaal ging steeds meer lijken op de de verhalen uit het boek Slick! van Daniel Price (aanrader). Ik ben benieuwd wat voor invloed dit verhaal ook op de PR wereld heeft.

The role of PR in the comment response chart
In elke organisatie liggen de crisisplannen op de plank te verstoffen tot het moment dat ze echt nodig zijn. Zodra je als organisatie actief bent op social media, loop je ook eerder de kans om negatieve berichten over je organisatie te ontvangen. Is jouw crisisplan wel afgestemd op de social media kanalen? Deirdre Breakenridge geeft in deze post een aantal tips die je kan gebruiken bij het opstellen van deze plannen. Je leert hierdoor kijken naar wat voor bericht je ontvang via social media, beoordelen hoe belangrijk het bericht is en te beslissen wie van je organisatie op dit bericht gaat reageren.

The top five skills of modern PR pros
Todd Defren heeft een presentatie gegeven over de verandering van het PR vak. Hij beschrijft daarin waarom PR in de afgelopen 100 jaar eigenlijk geen PR was. Hij zegt dat we sinds 5 jaar pas echt met PR bezig zijn. Dit komt doordat we nu pas echt met Public Relations bezig zijn in plaats van met Media Relations. Je moet de volgende 5 skills bezitten wil je een moderne PR pro zijn: Luisteren, focussen, meten, findability (seo), leveren van de juiste content aan de juiste kanalen.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >< >< >< >< >

< >< >

< >< >< >

< >< >< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief