PR links week 20 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
20-05-2011
Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Lees verder voor de links van deze week...

PR Links week 20 - 2011
'Social media' dekt lading niet meerAfgelopen week was David Meerman Scott in Nederland. Hij sprak in een uur over 'real-time' social media. De wereld van social media is aan het veranderen en zo hoort daar ook een nieuwe term bij. Het is in deze tijd veel belangrijker om 'real-time' en met veel snelheid te reageren op wat er gebeurd in de maatschappij. Hierbij is 'real-time de mindset and social media the tools'. Daarnaast pakt hij ook nog het onderwerp ROI beet. ROI is alleen maar een uiting van angst. Het liefst zouden bedrijven zien dat elke activiteit wordt teruggerekend naar de meetlatten van vroeger. Maar dat kan niet meer volgens David.

Survey says... PR firms (still) the No 1. source for journalistsHet klopt dat social media steeds meer een belangrijke bron voor journalisten zijn. Uit onderzoek blijkt dat 47 procent van de journalisten Twitter als bron gebruiken. 35 procent gebruikt Facebook als bron. Maar toch blijft voor 62 procent van de journalisten het traditionele persbericht verstuurd door een PR bureau de belangrijkste bron om het 'nieuws' binnen te halen. Mogen wij PR adviseurs dan de inbox van de journalist spammen met persberichten? Nee natuurlijk niet. Je moet er altijd voor zorgen dat het bericht nieuwswaardig is en aansluit bij de onderwerpen waar de journalist over schrijft.

Return of Ignorance oftewel wie niet horen wil...Erik van Roekel deelde deze week een mooie case met ons. In deze case maakt Vodafone in Australie kennis met social media. Vodafone had de afgelopen maanden last van aanhoudende netwerkproblemen en een lawine aan klachten rondom costumer service. De 23-jarige software engeneer Adam Brimo besloot de anti-Vodafone site in de lucht te gooien: www.vodafail.com. Via deze site werden alle klachten gebundeld. En wat deed Vodafone? Die diende een aanklacht in wegens het gebruik van het logo. Bekijk in deze post ook de Vodafail musical.

De komst van generatie C(onnected)Volgens onderzoekers Strauss en Howe is generatie C geboren tussen 1982 en 2001. Generatie C wordt ook wel generatie Einstein of Screenagers genoemd. Wat kunnen we van generatie C verwachten? Waarom heeft de opmars van deze generatie z'n invloed op het bedrijfsleven? In het onderzoeks rapport over generatie C staan de kenmerken van deze generatie beschreven. Generatie C verdient zijn status bij zijn vrienden door het delen van ideeën, observaties en gedachtes.

Monitoren wat moet je ermee?Wat wordt er nu door wie, waar en hoe vaak over je organisatie gezegd? Om hier achter te komen kun je gaan monitoren. Dan heb je het antwoord op bovenstaande vragen in mooie grafiekjes binnengekregen, wat ga je er dan mee doen? Gooi je het rapport in de kast of ga je ermee aan de slag. In dit stuk een aantal tips over hoe je met deze informatie omgaat en ook via welke programma's je deze informatie kunt verzamelen.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief