PR links week 23 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
10-06-2011


Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Lees verder voor de links van deze week...

PR Links week 23 - 2011

4 interview nightmares that drive PR pros nutsAls PR professional heb je een interview geregeld voor een van je klanten. Je denkt dat je je klant op alles hebt voorbereid maar dan kunnen er toch nog een aantal dingen lopen zoals je niet wilt. Bijvoorbeeld dat je klant het artikel van te voren wil nalezen en heel veel aanpassingen wil doorvoeren wat natuurlijk niet helemaal kan.

Klout breidt score uit met peer beoordelingenMet Klout kun je de online invloed meten van gebruikers. De dienst heeft nu haar programma uitgebreid. Met de +K update worden nu ook gebruikersberoordelingen meegenomen. Elke dag als een gebruiker inlogt dan kan hij 5 K's uitdelen aan mensen die je recentelijk hebben beïnvloed.Noesjka Klene zocht deze week uit welke journalist het minst invloedrijk is op Twitter volgens Klout.

Is de Nederlander online?Het internetgebruik in Nederland is in 2011 stabiel volgens marktonderzoeksbureau Ruigrok|Netpanel. Mannen internetten gemiddeld meer (18 uur) dan vrouwen (15 uur). We gebruiken internet het meest om informatie op te zoeken (92%). Daarna zijn we het vaaks online om onze bankzaken te regelen (82%). 91 procent van de Nederlanders koopt wel iets online. Ons internet gedrag is ook relevant voor wat voor PR advies je geeft aan de klant. Interessante informatie dus!

Bang voor bloggersJan-Walter Molemaker heeft voor zijn afstudeerscriptie onderzoek gedaan naar de impact van nieuwe media op PR-professionals en journalisten. Verschillende journalisten en PR-adviseurs hebben deze week een blog geschreven over de resultaten. Uit het onderzoek blijkt dat journalisten geen monopolie positie meer hebben op informatievoorziening. Het publiek kan er nu gemakkelijk zelf aan komen. Door deze verandering wordt er ook op een andere manier naar nieuws gezocht. De PR-professionals creëren tegenwoordig eigen platforms om daar door middel van dialoog, interactie en participatie een netwerk op te bouwen.

10 tips for the new community managerNeem jij straks een community manager aan? Hier 10 tips voor de nieuwe aanwinst. Bedenk bijvoorbeeld dat als je community online lekker draait en er is goede interactie dat je ze ook een keer offline bij elkaar haalt. Organiseer een evenement of een middag waarbij je een onderwerp dat in de community speelt bespreekt. Dit zorgt weer tot meer binding online.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief