PR links week 26 Â- 2011 (de laatste!)

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
01-07-2011


Afgelopen jaar hebben we een hoop PR en social media links gedeeld in de rubriek PR links. Veel links over do's en dont's  als PR-adviseur of tips voor het schrijven van het beste persbericht. Nu willen we de rubriek op vrijdag nieuw leven geven. Ons idee is nu om vanaf volgende week de video van de week met je te delen. Dit is een video die de afgelopen week in het nieuws is geweest of waar we een PR-adviseur de mist in zien gaan tijdens een persconferentie. Het kan alle kanten op gaan, maar we zullen altijd een link houden met het PR vak. Ook geven we elke week een omschrijving van waarom deze video bij het vakgebied past en hoe het bijvoorbeeld beter had gekund. Deze week voor het laatst de PR-links oude stijl en we zien je volgende week vrijdag natuurlijk graag weer terug bij de video van de week. Mocht je een andere naam voor deze rubriek te binnen schieten, laat het ons dan zeker horen!  Lees verder voor de links van deze week...

PR Links week 26 - 2011

The Google+ project is hereGoogle is Google+ langzaam aan het uitrollen. Hoe je aan de beta versie komt? Daarvoor moet je een Klout score hebben van minimaal 57. Collega Noesjka schreef eerder een blog over de Klout score van journalisten.  Maar wat is Google+ nu eigenlijk? Google+ bestaat uit vijf verschillende projecten: +circles, +sparks, +hangouts, +mobile en +huddle. Deze verschillende projecten lijken allemaal op activiteiten die je nu ook al via Facebook kunt doen. De komende dagen zullen er wel meer berichten verschijnen met ervaringen over Google+.

The #nosearch projectDeze week hield Deirdre Breakenridge een interview met Paul Sutton. Hij is hoofd  Social Communications bij Bottle PR en hij startte op 1 juni een interessant experiment. Paul mag voor 2 maanden geen gebruik maken van zoekmachine Google. Daar in tegen maakt hij nu des de meer gebruik van zijn Twitter community van 2500 volgers. Het doel van dit experiment is voor hem om uit te zoeken of hij zonder Google kan en wat de waarde van Google als zoekmachine voor hem heeft. Hij maakt zich namelijk zorgen over het feit dat iedereen de resultaten die Google aanlevert vaak als waarheid worden gezien.

PR pro's: Stop making these 5 social media mistakesAls organisatie ontkom je er in deze niet aan om ooit een keer op Twitter.com te kijken of Facebook.com. Mogelijk heb je bij beide kanalen zelf een account aangemaakt. De grootste fout die bedrijven maken, is om het bij dit punt te laten en zelf geen waarde gaan toevoegen aan het account. Je hoeft niet 30 tweets per dag uit te sturen met alle berichten uit je nieuwsbrief. Het gaat eerder om de 3 persoonlijke, waardevolle en kennis delende tweets.

Volkswagen: The Dark SideAls voorproefje op vernieuwde rubriek van volgende week. Een video die deze week online verscheen. Dit is de officiële reclame van The Force: Volkswagen.  Maar Greenpeace heeft Volkswagen niet met rust gelaten. Ze hebben een parodie gemaakt op de officiële reclame. Volkswagen: The Dark Side. Helaas is deze video niet meer te bekijken wegens auteursrechten. Wie hierbij aan het langste eind trekt is nog even afwachten. Voor Greenpeace betekent dit dat er nog meer rumoer rondom de video ontstaan en mogelijk nog meer mensen die zich aansluiten bij de Rebellie.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief