PR links week 5 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
04-02-2011
Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 5 - 2011

An audience with an audience of audiences

Brian Solis benoemde het al tijdens An evening with in december. Doordat iedereen verbonden is met elkaar via Facebook, Twitter, Foursquare, etc. spreek je niet meer tegen een zaal van 100 man. Je deelt ook je verhaal met de vrienden van de mensen die in jou zaal zitten. Brian Solis doet onderzoek naar deze ontwikkeling en geeft tips hoe je hier je verhaal op kan afstemmen.

Vier elementen voor een PR campagne

Wil je meer begrijpen over de psychologie achter een PR campagne? Lees dan het boek: Advertising and the mind of the consumer van Max Sutherland. In een persbericht weet je dat je de 5 W's moet beantwoorden. Maar hoe zit dat in je campagne? Aan de hand van een IKEA campagne wordt het je uitgelegd.

KLM- fans kiezen favoriete filmpje

KLM is hard aan de social media weg aan het timmeren. Op hun Facebook-pagina kan je onder 'I love KLM' je favoriete filmpje kiezen. Op dit moment zijn er nog 3 video's over. Eerder konden fans van KLM hun favoriete filmpje insturen en door middel van stemmen zijn nu de beste 3 gekozen. KLM weet wel hun community te betrekken bij het merk...

PR 2.0 comment response chart

Hoe reageer je nou op een vervelende reactie op je blogpost? Op een verhaal dat niks te maken heeft met je blogpost of waar je het niet mee eens bent? Deirdre beschrijft de verschillende soort reacties en geeft advies hoe je daarmee om kan gaan.

What tasks should online community management prioritize?

Ben je community manager maar ben je het overzicht een beetje kwijt over wat jouw taken allemaal zijn? Richard Millington is community manager en heeft een prioriteitenlijstje voor je gemaakt. Allereerst moet je techniek helemaal op orde zijn. Maar dan ga je plannen maken en hoe doe je dat? Naar welke personen in je community luister je?

Eerdere PR links

Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief