PR links week 9 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
04-03-2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 9 - 2011

Behaviorgraphics: Discovering the 'Me' in social media
Volgens Brian Solis staat er niet voor niets het woordje 'me' in social media. Uiteindelijk sta jij als persoon in het midden van alles wat er gebeurt online en de ontwikkelingen die er plaatsvinden. Zo heeft Brian in een Behaviorgraphics weergegeven wat voor rollen je kan hebben online. Ben jij bijvoorbeeld een 'Curator' of een 'conversationalist' die proactief reageert op blogs en fora.

Link building
Hoe vaak link jij in je blog of op je website naar gerelateerde artikelen? Is de link dan gekoppeld aan de titel van het artikel of zeg je 'klik hier' om het artikel te bekijken. Niemand zoekt in Google op 'klik hier' om jouw artikel te vinden. De tekst van de link is een indicatie voor Google en zorgt voor een betere ranking in Google. Dit blog geeft nog meer tips om beter te leren linken.

What is wrong with PR?
Gini Dietrich beschrijf haar frustraties over haar contact met klanten die ze wil helpen om te groeien in PR. Soms loopt dat niet helemaal soepel. In The New York Times deed een CEO de volgende uitspraak: 'What I have finally come to understand is that P.R. people are paid to twist reality into pretzels and convince you that they are fine croissants. At some point, they actually believe their own concoctions.' Hoe ga je hiermee om als PR adviseur? Je klant opvoeden of verbreek je toch de samenwerking?

Interview Josh Bernoff: de macht van de medewerker!
Josh Bernoff, co-auteur van het boek Groundswell, komt met een nieuw boek! Empowered is de titel van het nieuwe boek. In een videointerview met Hella Hueck spreekt hij over de moderne helden. De moderne helden zijn volgens hem de medewerkers van een organisatie die contact mogen leggen. Het heeft het ook over wie de stoorzenders zijn voor een organisatie. Dit kunnen de klagende klanten zijn maar ook de medewerkers.

Domino's perfect pepperoni pizza deal op YouTube
Iedereen kan pizza's verkopen! Iedereen kan nu ook Domino's pizza's verkopen. 'Gewone' Nederlanders konden de verdomd lekkere en goedkope pizza's verkopen door te casten voor de nieuwe reclame. Dit zorgde voor zoveel leuk beeldmateriaal dat ze niet alleen bij een reclamespot op TV hebben gelaten maar dat ze nu zelf een eigen YouTube kanaal hebben. Hierop zijn alle video's te zien en kan je stemmen op wie jij het beste vindt!

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief