PR offensief van buurt tegen hotel The Jane

Blog
Opinie
Jody Koehler
01-10-2009
Gisteren stuitte ik op een verhaal omtrent hotel The Jane, een nieuwe hotspot in Greenwich Village, New York. Het hotel heeft het goed aan de knikker met de buurtbewoners. Deze klagen al een tijdje over The Ballroom, een populaire tent in het hotel, maar vonden geen gehoor bij het management. En dus besloten ze het heft maar in eigen hand te nemen. En het resultaat mag er zijn, met de oprichting van 'Jane Street Neighbors United', het blog 'Nightmare on Jane Street' en een Twitter feed. Damn! En of dat nog niet genoeg is, heeft de buurt ook een PR consultant in de arm genomen. OMG!

Offensief
De PR consultant is Ken Frydman, managing partner bij Source Communications en niet de eerste de beste. Ken heeft in het verleden gewerkt voor Pfizer, BMW en de oud-burgemeester van New York, Rudy Giuliani. Iemand met een stevig netwerk dus, die je best aan boord wilt hebben. En het offensief lijkt te werken, aangezien 'the battle' wordt gevolgd door titels als The New York Post, NY1, Gawker en The Daily news. Een smeuïg verhaal, waarbij het hotel zich in een lastige parket draait met quotes als: "No one is having sex in the street".

Rol PR
Maar wat ik vooral interessant vind aan dit verhaal, is dat de buurtbewoners PR consultant Ken inhuren. Normaliter werkt de PR industrie toch aan de andere kant, voor het bedrijfsleven. Maar met de toenemende populariteit van 'social communities' voorspel ik dat hier een verandering in gaat komen. De PR industrie zal in de toekomst ook steeds vaker aan de andere kant gaan acteren. Tegenover het bedrijfsleven. Ik vind het niet ondenkbaar om ooit voor een Hyves groep te werken. Als zij de kracht van PR inzien. Waarom niet? Misschien maar eens een new bizz lijntje uitzetten bij de groep 'Alweer mijn plastic Albert Heijn tas vergeten'.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief