Roger Smith Hotel: nr. 1 in social media

Blog
Opinie
Jody Koehler
11-09-2009
Het Roger Smith Hotel in New York is misschien wel het meest 'social media savvy' hotel ter wereld. Er is een blog. Een facebook fanpage. Een Youtube kanaal. Meer dan 3.200 Twitter followers. En een Flickr fotostream. Het familiehotel uit de jaren '30 heeft de online verkoop van hotelkamers tot een ware kunst verheven.

Relaties
Aan het hoofd van dit familiehotel staat James Knowles, naast CEO ook gerespecteerd kunstenaar. "Zijn gevoel voor creatie, offline en online, vormt de basis van onze social media strategie", vertelt New Media Marketing Manager Adam Wallace. "In zowel zijn kunst als bedrijfsvoering zie je de interesse in het verbinden van mensen en het bouwen van relaties terug." Met de kunst werkt het Roger Smith Hotel toe naar een hechte gemeenschap. De website speelt hierin een belangrijke rol, net als het opzetten van een art-gallery. Maar ook social media events staan hoog op de agenda. Onlangs nog werd Wine Library Live van Gary Vaynerchuk (binnenkort ook op eDay) opgenomen in het hotel. Een week lang!

Mensen
Het team hanteert 3 fases in hun social media aanpak; de introductie, het bezoek en de relatie. Geen losse flodders, maar een geïntegreerde aanpak. Van A tot Z. Van eerste contact online tot het uitchecken. En de ware kracht? De mensen achter dit alles. Dezelfde personen die je online ontmoet, heten je ook welkom bij het inchecken. Echte mensen. Social media met een hoofdletter K!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief