Vis verkopen via Twitter

Blog
Opinie
Jody Koehler
02-10-2009
Ik schreef al eerder over het vermogen van de culinaire wereld om creatief om te gaan met social media. Ook nu stuitte ik weer op een slim gebruik van Twitter. Deze keer geen bekende chef, maar vertegenwoordiger Carl Galvan van Supreme Lobster & Seafood. Op het tijdstip dat menig Amerikaan aan z'n dagelijkse bakkie leut zit, heeft Carl er al 3 uur Twitteren op zitten. Via Twitter deelt hij namelijk de vangst van de dag.

Chicago Fish Dude
Chefs die het account van Carl, de Chicago Fish Dude, volgen kunnen direct een bestelling doorgeven bij hem. "De kracht zit in de snelheid. Chefs kunnen in realtime de kwaliteit van onze producten beoordelen. Bevalt het, dan is de bestelling een fluitje van een cent," zegt Carl. Het resultaat maar er naar eigen zeggen zijn, namelijk een winstverdubbeling. Laat je in dit filmpje door Carl rondleiden in een echte walk-in fridge. Vol met vis, dat dan wel.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief