Volkswagen zoomt in met Twitter

Blog
PR
Marie Louise van Dorp
14-03-2011


Eind februari was in Sao Paulo het grootste muziek festival Planeta Terra Festival. Op het volledig uitverkochte festival presenteerde Volkswagen hun nieuwste auto, the Fox. Om deze auto onder de aandacht te brengen gebruikten ze Twitter, Google Maps en geheime locaties in Sao Paulo waar tickets voor het festival waren te vinden.

Twitter zoom in
Volkswagen had een aantal tickets van het festival verstopt in de stad. Deze locaties waren te zien in Google Maps maar de kaart was volledig uitgezoomd. Om er voor te zorgen dat Google Maps verder ging inzoomen moest de community in hun tweets de hashtag #foxatplanetaterra gebruiken. Hoe meer tweets er kwamen hoe verder Google maps inzoomde op de geheime locatie van de tickets. Toen de locatie van de tickets zichtbaar werd in Google maps kwam het aan op heel hard racen en zorgen dat je de eerste was! Bekijk hieronder de video van Volkswagen waarin de actie wordt weergegeven.



Mooi om te zien hoe Volkswagen gebruik heeft gemaakt van Twitter. Zo zie je dat het niet alleen een microblog is waarop mensen berichten met elkaar kunnen delen. Door het te koppelen aan Google Maps heeft het een nieuwe functie gekregen met te gek resultaat!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief