Waarom Coopr kiest voor zijn klanten

Blog
Opinie
Jos Govaart
06-04-2011

Het voordeel van de verzelfstandiging van Coopr is dat we nog meer dan voorheen de vrije hand hebben in de klanten waar we voor willen werken. Je leest het goed. Willen werken.  Ik had ooit eens een discussie met een vakgenoot die vond dat je PR voor iedereen moet kunnen doen. Daar geloof ik niet helemaal in. Zeker niet als je er vanuit gaat dat je werk doet dat je leuk vindt. Dat heeft voor mij niet alleen met de aard van het werk te maken, maar ook met de mensen met wie je werkt en het type product of dienst dat je klant levert.

Wie kijkt naar de klanten voor wie Coopr werkt, zal zien dat daar meerdere online spelers tussen zitten. Managementboek.nl, Beslist.nl, Alterian.nl, Truus.nl, MoneYou en sinds kort ook Groupon. Ze zitten allemaal in de online of e-commerce hoek. Of de vraag is online georiënteerd zoals bij de NBOV, Isala Klinieken,HEMA en ProRail.  We zijn met Coopr niet van plan om een heel niche-bureau te worden. Wel willen we een bureau zijn dat werkt met mensen met wie we iets hebben, die producten of diensten leveren die we dagelijks tegenkomen en zouden kunnen gebruiken. Als ik voor mezelf spreek dan kan ik ook van alles met muziek, film, sport, kleding, auto's, fast movers etc. Bij Coopr toetsen we elke nieuwe aanvraag aan een hele simpele vraag: "Vinden we dit een leuke klant om voor te werken?". Als er minimaal twee handen de lucht in gaan, dan gaan we in op een aanvraag. Is dat niet het geval. Dan passen we.

Omdat ons vak Public Relations steeds meer draait om storytelling en minder om het sturen van boodschappen door communicatiekanalen, heb je enige verbeeldingskracht nodig om goed werk te kunnen leveren. Ik heb in de praktijk gemerkt dat het erg helpt als je zelf onderdeel bent of kunt zijn van de community waarvoor de producten en diensten van je klant gemaakt worden.

Dit betekent ook dat wij soms nee zeggen tegen klussen. Dat is dan niet vanuit arrogantie, maar omdat wij dan oprecht vinden dat zo'n klus dan ergens anders in betere handen is. En wat ons betreft is zo'n doorverwijzing  dan ook het beste advies dat je kunt geven. En krijgen natuurlijk.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief