Albert Heijn
Dé kerstsupermarkt van Nederland

Albert Heijn: dé kerstsupermarkt van Nederland

Een fantastisch kerstmaal op tafel zetten dat is voor veel Nederlanders toch wel echt de ultieme bekroning van de kerstdagen. Vaak een hele uitdaging die veel thuiskoks ook de nodige kopzorgen bezorgt. Het uitgelezen moment voor de Albert Heijn om de thuiskoks te ontzorgen. Ingrediënten: een inspirerend Allerhande Kerstfestival, de introductie van de Allerhande Kersthulp en een speciale Allerhande Kerstbox.

Doelstelling

Albert Heijn wil de consument ontzorgen in de drukke periode voor en tijdens de Kerst. Daarnaast wilden ze tevens het warme kerstgevoel overbrengen en alle thuiskoks inspireren voor een heerlijk ‘home-made’ kerstmaal. Albert Heijn als dé kerstsupermarkt van Nederland.

Aanpak

Een brede doelstelling vraagt om een geïntegreerde aanpak waarbij verschillende componenten elkaar ondersteunen en aanvullen.

Het begon met de aankondiging van het Allerhande Kerstfestival waarbij verschillende redacties werden bezocht met kersthapjes volgens de laatste food-trends. Op Utrecht Centraal vierden we in oktober al volop kerst als kick-off voor de kaartverkoop van het festival. Van dit moment tot het festival is de pers regelmatig op de hoogte gehouden met content rondom het Kerstfestival. Bij de opening van het festival zijn media ’s ochtends uitgenodigd voor een kerstontbijt en sneak peak op het festivalterrein.

Voor de introductie van de WhatsApp-dienst, de Allerhande Kersthulp, is er een consumentenonderzoek naar ‘kerstkookstress’ uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek zijn gecommuniceerd bij de lancering van de dienst. Gecombineerd met een fysieke mailing van kerstballen met de meest opvallende kerststress quotes met het telefoonnummer van de Allerhande Kersthulp.

En last but not least is een voorproefje van de speciale Allerhande Kerst Box naar verschillende media verzonden, zo konden zij alvast oefenen om tijdens de feestdagen zorgeloos een 4-gangen Kerstdiner op tafel te zetten.

Resultaten

In de periode van september tot en met december zijn in totaal bijna 170 items rondom Albert Heijn’s kerstinspanningen verschenen. Variërend van radio items, print artikelen in de grote dagbladen en lifestyle tijdschriften tot online artikelen van vakmedia tot bloggers en instagram shares van het festival.

Een geslaagd Allerhande Kerstfestival met meer dan 30.000 bezoekers. En natuurlijk het allerbelangrijkste: duizenden relaxte thuiskoks die vol inspiratie en zonder stress een heerlijke kerstmaaltijd op tafel hebben gezet tijdens de feestdagen.

Check Facebook voor een sfeerimpressie van het Allerhande Kerstfestival!

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Albert Heijn: dé kerstsupermarkt van Nederland

Een fantastisch kerstmaal op tafel zetten dat is voor veel Nederlanders toch wel echt de ultieme bekroning van de kerstdagen. Vaak een hele uitdaging die veel thuiskoks ook de nodige kopzorgen bezorgt. Het uitgelezen moment voor de Albert Heijn om de thuiskoks te ontzorgen. Ingrediënten: een inspirerend Allerhande Kerstfestival, de introductie van de Allerhande Kersthulp en een speciale Allerhande Kerstbox.

Doelstelling

Albert Heijn wil de consument ontzorgen in de drukke periode voor en tijdens de Kerst. Daarnaast wilden ze tevens het warme kerstgevoel overbrengen en alle thuiskoks inspireren voor een heerlijk ‘home-made’ kerstmaal. Albert Heijn als dé kerstsupermarkt van Nederland.

Aanpak

Een brede doelstelling vraagt om een geïntegreerde aanpak waarbij verschillende componenten elkaar ondersteunen en aanvullen.

Het begon met de aankondiging van het Allerhande Kerstfestival waarbij verschillende redacties werden bezocht met kersthapjes volgens de laatste food-trends. Op Utrecht Centraal vierden we in oktober al volop kerst als kick-off voor de kaartverkoop van het festival. Van dit moment tot het festival is de pers regelmatig op de hoogte gehouden met content rondom het Kerstfestival. Bij de opening van het festival zijn media ’s ochtends uitgenodigd voor een kerstontbijt en sneak peak op het festivalterrein.

Voor de introductie van de WhatsApp-dienst, de Allerhande Kersthulp, is er een consumentenonderzoek naar ‘kerstkookstress’ uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek zijn gecommuniceerd bij de lancering van de dienst. Gecombineerd met een fysieke mailing van kerstballen met de meest opvallende kerststress quotes met het telefoonnummer van de Allerhande Kersthulp.

En last but not least is een voorproefje van de speciale Allerhande Kerst Box naar verschillende media verzonden, zo konden zij alvast oefenen om tijdens de feestdagen zorgeloos een 4-gangen Kerstdiner op tafel te zetten.

Resultaten

In de periode van september tot en met december zijn in totaal bijna 170 items rondom Albert Heijn’s kerstinspanningen verschenen. Variërend van radio items, print artikelen in de grote dagbladen en lifestyle tijdschriften tot online artikelen van vakmedia tot bloggers en instagram shares van het festival.

Een geslaagd Allerhande Kerstfestival met meer dan 30.000 bezoekers. En natuurlijk het allerbelangrijkste: duizenden relaxte thuiskoks die vol inspiratie en zonder stress een heerlijke kerstmaaltijd op tafel hebben gezet tijdens de feestdagen.

Check Facebook voor een sfeerimpressie van het Allerhande Kerstfestival!

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!