Plan International
Girls Get Equal!

Donderdag 11 oktober 2018 was het voor de zevende keer Wereldmeisjesdag. Plan International vraagt met Girl Takeovers aandacht voor de (on)gelijke positie van meisjes wereldwijd. Duizend meisjes (14-24 jaar) nemen op deze dag belangrijke posities over in de politiek, het bedrijfsleven, de sport en de media. Coopr is gevraagd om te helpen met het behalen van zoveel mogelijk publiciteit voor deze campagne.

Doelstelling

Plan International strijdt voor gelijke rechten van meisjes wereldwijd. Het belangrijkste overall doel voor de campagne Girls Get Equal! is om bereik en zichtbaarheid te creëren onder de juiste doelgroep(en). Dit, middels een PR campagne rondom Wereldmeisjesdag (11 oktober) waarbij we aandacht creëren voor de Girl Takeovers en lading geven aan het thema #GirlsGetEqual met de inzet van free publicity en paid media.

Aanpak

De take-overs zijn het uitgangspunt van de campagne. De Nederlandse Girls Rights Watch neemt gedurende een week een tiental belangrijke posities over in de politiek en het bedrijfsleven. Dit gebeurt niet alleen in Nederland, maar ook over de hele wereld. Al deze take overs zijn een statement: wij vinden dat elk meisje gehoord moet worden en de kans moet krijgen om een leider te kunnen zijn. De visuele uiting is een herkenbaar campagnebeeld van meisjes met twee Plan-roze gekleurde ‘war stripes’ op de wangen. Een teken als strijder voor gelijke rechten en kansen voor meisjes wereldwijd. “Laat zien dat jij ook mee strijdt voor gelijke rechten, draag op Wereldmeisjesdag jouw war stripes!”

Coopr was verantwoordelijk voor planvorming, pitchen, persbericht, coördinatie inkoop en contentontwikkeling (Metro). Met een pro actieve media approach, inzet van ambassadeurs en hun bijbehorende mediakanalen en betaalde samenwerkingen met mediapartners zorgden we voor maximaal bereik.

Resultaten
  • Betaalde artikelen op Wereldmeisjesdag in &C, Marie Claire en Amayzine en Free Publicity in onder andere Lindanieuws.nl en Bedrock.nl met een totaal van 52 publicaties
  • De omslag van de Metro met het kenmerkende beeld van Giovanca met de roze war stripes op haar gezicht werd door meer dan een miljoen lezers gezien
  • Ook op social media bleef het niet stil, 10 influencers waaronder Giovanca, Sabrina Starke en Moise Trustful ontvingen een perskit met roze warpaint en plaatsten een foto met de war stripes op hun Instagram

Word jij ons volgende goede doelen-project? Klik hier voor meer informatie. 

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!