Innocent
Duik mee in iets groots, maak kleine mutsjes

Innocent De Goedgemutste Breicampagne

Ieder jaar wordt er voor de Goedgemutste Breicampagne van innocent massaal gebreid. In de wintermaanden haalt innocent zoveel mogelijk kleine vrolijk gekleurde mutsjes op. Vanaf maart worden innocent smoothies voorzien van deze vrolijke mutsjes: allemaal om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. Per goedgemutste smoothie gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds.

Doelstelling
  • Heel breiend en hakend Nederland bekend maken met de Goedgemutste Breicampagne.
  • Breisters motiveren om weer een jaar mee te breien
  • 150.000 mutsjes verzamelen voor het Nationaal Ouderenfonds, dat is maar liefst een derde meer dan het eindresultaat van het jaar daarvoor.
  • Samenwerken met partners Pipoos, Wolplein en het Nationaal Ouderenfonds en hen een podium geven
Aanpak

Om ervoor te zorgen we het record aantal van 150.000 mutsjes behalen hebben we een geïntegreerde aanpak opgezet. Deze aanpak is verdeeld in verschillende fases:

  • Call to knit
  • Breien, breien, breien
  • De eindsprint.

Call to knit

Tijdens de eerste fase hebben we zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep bereikt. Dit hebben we gedaan door een kick-off te organiseren in een verzorgingstehuis. Tijdens deze kick-off hebben we ook video content geproduceerd welke later via de kanalen van Wolplein, NOF en innocent zijn verspreid.

We kwamen er al snel achter dat de creatievelingen super enthousiast zijn over de campagne en graag met elkaar verbonden zijn om alle in’s en outs met elkaar te delen. We hebben een Goedgemutste Breien & Haken Facebookgroep opgezet om de community een platform te bieden. Deze groep hebben we gepromoot via de kanalen van innocent, Wolplein en het Nationaal Ouderenfonds. Binnen no-time zaten er maar liefst 715 fanatiekelingen in de Facebookgroep. En tot op de dag van vandaag is de groep nog steeds actief. De creatievelingen houden elkaar op de hoogte over het aantal mutsjes dat ze hebben gemaakt, ook worden creatieve patronen met elkaar gedeeld. Alles om volgend jaar wéér het record te verbreken. Natuurlijk hebben we ook een aantal PR-basics uitgevoerd, zoals; versturen persberichten, verzenden van breipakketten naar influencers en natuurlijk het pitchen van verhalen.

Breien, breien breien

In samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen organiseerden we de Goedgemutste Breitrein. Een coupé in een NS trein toverden we volledig om tot Breicoupé. Deze breitrein ging van Eindhoven CS naar Utrecht Centraal. Aangekomen op Utrecht Centraal konden de creatieve reizigers richting de KreaDoe in de Jaarbeurs Utrecht, waar we met de Goedgemutste Breicampagne stand stonden.

Meesterbreister Janine Figeys heeft een 4 minuut durend interview gehad met Coen en Sander op Radio 538. Het interview ging over de Breitrein en de Goedgemutste Breicampagne. Luister het interview hier.

De eindsprint

Om ervoor te zorgen dat alle gebreide mutsjes werden ingeleverd, hebben we alle breisters opgeroepen om hun mutsjes vóór 8 december in te leveren. Dit hebben we via alle owned kanalen gedaan.

Resultaten

Al met al heeft de Goedgemutste Breicampagne dit jaar een bereik behaald van ruim 9.5 miljoen. En niet te vergeten: we hebben het record aantal mutsjes van 152.639 mutsjes opgehaald. Wat gelijk staat aan een bedrag van  €30.528 voor het Nationaal Ouderenfonds.

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

Innocent De Goedgemutste Breicampagne

Ieder jaar wordt er voor de Goedgemutste Breicampagne van innocent massaal gebreid. In de wintermaanden haalt innocent zoveel mogelijk kleine vrolijk gekleurde mutsjes op. Vanaf maart worden innocent smoothies voorzien van deze vrolijke mutsjes: allemaal om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. Per goedgemutste smoothie gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds.

Doelstelling
  • Heel breiend en hakend Nederland bekend maken met de Goedgemutste Breicampagne.
  • Breisters motiveren om weer een jaar mee te breien
  • 150.000 mutsjes verzamelen voor het Nationaal Ouderenfonds, dat is maar liefst een derde meer dan het eindresultaat van het jaar daarvoor.
  • Samenwerken met partners Pipoos, Wolplein en het Nationaal Ouderenfonds en hen een podium geven
Aanpak

Om ervoor te zorgen we het record aantal van 150.000 mutsjes behalen hebben we een geïntegreerde aanpak opgezet. Deze aanpak is verdeeld in verschillende fases:

  • Call to knit
  • Breien, breien, breien
  • De eindsprint.

Call to knit

Tijdens de eerste fase hebben we zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep bereikt. Dit hebben we gedaan door een kick-off te organiseren in een verzorgingstehuis. Tijdens deze kick-off hebben we ook video content geproduceerd welke later via de kanalen van Wolplein, NOF en innocent zijn verspreid.

We kwamen er al snel achter dat de creatievelingen super enthousiast zijn over de campagne en graag met elkaar verbonden zijn om alle in’s en outs met elkaar te delen. We hebben een Goedgemutste Breien & Haken Facebookgroep opgezet om de community een platform te bieden. Deze groep hebben we gepromoot via de kanalen van innocent, Wolplein en het Nationaal Ouderenfonds. Binnen no-time zaten er maar liefst 715 fanatiekelingen in de Facebookgroep. En tot op de dag van vandaag is de groep nog steeds actief. De creatievelingen houden elkaar op de hoogte over het aantal mutsjes dat ze hebben gemaakt, ook worden creatieve patronen met elkaar gedeeld. Alles om volgend jaar wéér het record te verbreken. Natuurlijk hebben we ook een aantal PR-basics uitgevoerd, zoals; versturen persberichten, verzenden van breipakketten naar influencers en natuurlijk het pitchen van verhalen.

Breien, breien breien

In samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen organiseerden we de Goedgemutste Breitrein. Een coupé in een NS trein toverden we volledig om tot Breicoupé. Deze breitrein ging van Eindhoven CS naar Utrecht Centraal. Aangekomen op Utrecht Centraal konden de creatieve reizigers richting de KreaDoe in de Jaarbeurs Utrecht, waar we met de Goedgemutste Breicampagne stand stonden.

Meesterbreister Janine Figeys heeft een 4 minuut durend interview gehad met Coen en Sander op Radio 538. Het interview ging over de Breitrein en de Goedgemutste Breicampagne. Luister het interview hier.

De eindsprint

Om ervoor te zorgen dat alle gebreide mutsjes werden ingeleverd, hebben we alle breisters opgeroepen om hun mutsjes vóór 8 december in te leveren. Dit hebben we via alle owned kanalen gedaan.

Resultaten

Al met al heeft de Goedgemutste Breicampagne dit jaar een bereik behaald van ruim 9.5 miljoen. En niet te vergeten: we hebben het record aantal mutsjes van 152.639 mutsjes opgehaald. Wat gelijk staat aan een bedrag van  €30.528 voor het Nationaal Ouderenfonds.

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!