Kenniscentrum Zoetstoffen
Kenniscentrum zoetstoffen
komt naar je toe

Kenniscentrum zoetstoffen komt naar je toe

Iedereen kent ze wel, producten met zoetstoffen. Zero- en light frisdranken, zoetjes voor in de koffie of kauwgom. De consument gebruikt ze veelvuldig. Toch gaan er ook verhalen de ronde dat zoetstoffen gevaarlijk zijn. En dat terwijl ze in 6.000 voedingsmiddelen zitten en volkomen veilig zijn bevonden door de EFSA (European Food Safety Authority).

Doelstelling

Reden genoeg om alle misverstanden uit de wereld te helpen en ons te richten op de feiten. De vraag aan ons luidde dan ook: bedenk een informatieve activatie waarbij we in contact komen met consumenten en hen zo kunnen informeren over zoetstoffen.

Aanpak

Om alle misverstanden onder consumenten uit de wereld te helpen hebben we een modulaire stand ontwikkeld en de daarbij horende communicatiematerialen zoals een flyer, receptkaartjes en een canvas tote bag. Via deze modulaire stand komt het Kenniscentrum Zoetstoffen in contact met de consument tijdens verschillende beurzen.

De ‘Zoetstof is OK’ stand vertelt je op een laagdrempelige manier alles over zoetstoffen. Naast dat je er veel kunt lezen over zoetstoffen, kun je er ook zoetstoffen proeven, je ADI berekenen en je kennis testen door middel van een ‘feit of fabel’ spelletje. En mocht je nog vragen hebben, dan zijn er experts aanwezig om deze te beantwoorden! Het doel van de activatie is om zoveel mogelijk mensen meer te leren over zoetstoffen en ook misverstanden recht te trekken.

Naast de ontwikkeling van de stand verzorgen wij de beursdeelnames. In 2017 was Zoetstof is OK te vinden op de 50PlusBeurs, het Lekker Leven Festival en de Margriet Winterfair. Wegens het grote succes op consumentenbeurzen wordt de stand ook gebruikt op vakbeurzen zoals het Beyond the food hypes influencers event van VoedingNU. In 2018 is de Zoetstof is OK stand te vinden op de Gezondheidsbeurs, De Libelle Zomerweek en Margriet Winterfair.

Resultaten

Tijdens de beurzen vragen we bezoekers om na het bezoeken van de stand een enquête in te vullen. Uit deze resultaten blijkt dat de Zoetstof is OK stand veel nieuwe informatie biedt over zoetstoffen. Een aantal van de opvallendste resultaten:

  • 92% van de respondenten heeft nieuwe informatie over zoetstoffen ontvangen.
  • Bij 63% van de respondenten is de houding t.o.v. zoetstoffen veranderd. Van deze 63% respondenten  is bij 89% de houding t.o.v. zoetstoffen positief veranderd. Bij 11% is de houding neutraal gebleven. Bij 0% is de houding negatief veranderd.
  • 42% van de bezoekers wisten voor het bezoeken van de stand niet dat zoetstoffen zo veilig zijn.

Een paar reacties van bezoekers:

‘Ik wist niet dat 1 suikerklontje gelijk stond aan 1 tablet zoetstof’
‘De mening van velen is eigenlijk gevormd door de media’
‘Ik sta er toch weer voor open!’

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Kenniscentrum zoetstoffen komt naar je toe

Iedereen kent ze wel, producten met zoetstoffen. Zero- en light frisdranken, zoetjes voor in de koffie of kauwgom. De consument gebruikt ze veelvuldig. Toch gaan er ook verhalen de ronde dat zoetstoffen gevaarlijk zijn. En dat terwijl ze in 6.000 voedingsmiddelen zitten en volkomen veilig zijn bevonden door de EFSA (European Food Safety Authority).

Doelstelling

Reden genoeg om alle misverstanden uit de wereld te helpen en ons te richten op de feiten. De vraag aan ons luidde dan ook: bedenk een informatieve activatie waarbij we in contact komen met consumenten en hen zo kunnen informeren over zoetstoffen.

Aanpak

Om alle misverstanden onder consumenten uit de wereld te helpen hebben we een modulaire stand ontwikkeld en de daarbij horende communicatiematerialen zoals een flyer, receptkaartjes en een canvas tote bag. Via deze modulaire stand komt het Kenniscentrum Zoetstoffen in contact met de consument tijdens verschillende beurzen.

De ‘Zoetstof is OK’ stand vertelt je op een laagdrempelige manier alles over zoetstoffen. Naast dat je er veel kunt lezen over zoetstoffen, kun je er ook zoetstoffen proeven, je ADI berekenen en je kennis testen door middel van een ‘feit of fabel’ spelletje. En mocht je nog vragen hebben, dan zijn er experts aanwezig om deze te beantwoorden! Het doel van de activatie is om zoveel mogelijk mensen meer te leren over zoetstoffen en ook misverstanden recht te trekken.

Naast de ontwikkeling van de stand verzorgen wij de beursdeelnames. In 2017 was Zoetstof is OK te vinden op de 50PlusBeurs, het Lekker Leven Festival en de Margriet Winterfair. Wegens het grote succes op consumentenbeurzen wordt de stand ook gebruikt op vakbeurzen zoals het Beyond the food hypes influencers event van VoedingNU. In 2018 is de Zoetstof is OK stand te vinden op de Gezondheidsbeurs, De Libelle Zomerweek en Margriet Winterfair.

Resultaten

Tijdens de beurzen vragen we bezoekers om na het bezoeken van de stand een enquête in te vullen. Uit deze resultaten blijkt dat de Zoetstof is OK stand veel nieuwe informatie biedt over zoetstoffen. Een aantal van de opvallendste resultaten:

  • 92% van de respondenten heeft nieuwe informatie over zoetstoffen ontvangen.
  • Bij 63% van de respondenten is de houding t.o.v. zoetstoffen veranderd. Van deze 63% respondenten  is bij 89% de houding t.o.v. zoetstoffen positief veranderd. Bij 11% is de houding neutraal gebleven. Bij 0% is de houding negatief veranderd.
  • 42% van de bezoekers wisten voor het bezoeken van de stand niet dat zoetstoffen zo veilig zijn.

Een paar reacties van bezoekers:

‘Ik wist niet dat 1 suikerklontje gelijk stond aan 1 tablet zoetstof’
‘De mening van velen is eigenlijk gevormd door de media’
‘Ik sta er toch weer voor open!’

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!